/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laserkamin
Fra : nett2
Vist : 8750 gange
200 point
Dato : 11-10-07 19:00

Jeg har en Zibro laser kamin, som melder fejlkode: E6 - dårlig forbrænding.
Jeg skal have renset dysser, tror jeg, kan jeg gøre det selv?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-07 19:02

Hvorfra skulle vi kunne vide hvad du formår.

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 11-10-07 19:53

Go´aften transor.
Nej, hvor skulle i vide det fra, jeg ved det faktisk ikke selv. Måske en eller anden kunne udvide min formåen?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-10-07 20:01

Jeg vil mene du skal tage dit instruktionshæfte frem og se hvad der står under vedligeholdelse.
Alternativt går du ned til din forhandler som kan råde dig på den bedste måde.
Nu er det jo ikke et oliefyr du har, men der renser man ikke dyser man skifter dem, da de bliver slidt af olien der drøner igennem.
Frem med hæftet eller ned til forhandleren.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-10-07 20:10

http://www.zibro.com/Denmark/dk_Contentpages/dk_Heater.htm
På dette link finder du to brugsanvisninger til laser kaminer, der står intet om dyser, kun udskiftning af væge. Læs og er der ikke noget du kan bruge så kontakt din forhandler, det er ikke legetøj.

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 11-10-07 20:10

Vi har købt den bugt, så der var ingen instruktionbog med. Måske bliver en fagmand inddraget, men jeg håber og venter, om en kan hjælpe. Men tak!!

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 12-10-07 18:51

Hej stig54.
Nej du har ret, det er ikke legetøj, og jeg holder også "snitterne" væk. Havde det været en væge ovn ville det nok ikke være så svært, at skifte vægen men som sagt, er det en laser ovn med indsprøjtning via en dysse, det er hvad jeg har hørt og læst mig til. Men tak for din interesse.

Kommentar
Fra : muj

Dato : 22-10-07 20:13

Hej med Jer

Ang. problemer med din Laser kamin.
Inden jeg vil give dig et svar på dit problem, skal du svare helt ærligt
hvilken slags brændstof du hælder på kaminen ?

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 27-10-07 10:25

Hej Morten. Undskyld ventetiden!
Jeg har uden tvivl brugt det forkerte brændstof. Jeg købte det på DK tanken, og det var vist en dårlig ide.
Efterfølgende har jeg købt Zibro´s egen brændstof, og nu ser det ud til, at den har renset sig selv, den kører nemlig fint igen. Er det normalt?

Kommentar
Fra : muj

Dato : 29-10-07 12:58

Hej Igen

Grunden til at jeg spørger netop om det er, at 9 ud af 10 problemer med fejlkode E6 skyldes
forkert brændstof. I nogle tilfælde kan det hjælpe at benytte det rigtige igen, men hvis du har brugt det forkerte over en længere periode, er problemer ikke helt løst.
Ved urent brændstof, afsætter der sig kulpartikler i bunden af brænderen, som ikke fjerner sig selv.
Det kan kun en rensning være med til at fjerne.
Det erikke helt nemt at nå ind til bunden af brænderen, men hvis du ikke oplever problemer
nu, ved brug af det rigtige brændstof, burde du ikke få problemer senere.
Symptomer ved kulpartikler i brænderen er:
Flammen små blafrer unden brug
Der kommer røj ud fra luftfiltret bag på kaminen, når den er slukket ( Grå finmasket plastdæksel )
Håber det har hjulpet dig på vejen.

Mvh. MUJ

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 29-10-07 17:14

Hej Morten igen.
Jeg var nok lidt hurtig med at melde min ovn OK igen. Nogle gange kører den fint, men andre gange melder den fejl. Det er som om, at stiller jeg termostaten lidt for højt - 18 grader går den ud, men stiller jeg den på 16 grader, kører den nogen lunde. Jeg vil prøve, at holde øje med nogle af de symptomer du omtaler. Ind til videre tak!

Accepteret svar
Fra : muj

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-07 18:43

Hej Igen

Ja, det kan også være en af symtomerne, fordi at når kaminen kører på højere niveau
brænder den kraftigere, og det betyder at den registrer et højere indhold af ukendte stoffer
som derfor sender et signal til kaminen at den ikke brænder rent, og derpå opstår kode E6
Jeg kan hjælpe dig, hvis du ønsker den repareret
Skriv din mail adresse så el. tlf. så kan jeg kontakte dig.

Mvh. MUJ

Kommentar
Fra : nett2

Dato : 01-11-07 08:59

Hej Morten. du kan fange mig på : nettboks@yahoo.dk

Godkendelse af svar
Fra : nett2

Dato : 03-11-07 09:45

Tak for svaret muj.