/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003
Fra : ipbirk
Vist : 691 gange
200 point
Dato : 11-10-07 13:40

Hej

Jeg har fået et problem når jeg skal kopiere outlook datafil over på min bærbar komputer, jeg har en trådløs forbindelse, så jeg vil ligge outlook datafil under dokumenter på min stationære og derefter hente den fra den bærbare, det har jeg gjort mange gange men nu svigter det, jeg får følgende besked.
" Der opstod en fejl under kopierin af filen eller mappen
Det er ikke muligt at kopiere outlook processen kan ikke få adgang til filen,da en anden proces har låst en del af"

Jeg har prøvet at genstarte både den stationære og den bærbare uden resultat, er der nogen der har en løsning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-07 14:28

På den stationære har du vel lige delt den mappe som dine data ligger i.
(h-klik > vælg deling)

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 11-10-07 14:35

Citat
På den stationære har du vel lige delt den mappe som dine data ligger i.
(h-klik > vælg deling)

Det er når jeg har kopieret outlook datafil på den stationære og vil gemmer det i mappen dokumenter (også på den stationære) at fejlen kommer. Jeg har også prøvet at gemme på skrivebordet men med samme fejl.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-10-07 17:16

Prøv at gøre det samme, som det absolut første når du har genstartet computeren - endelig inden du aktiverer Outlook eller noget tilføjelsesprogram til Outlookprogrammet eller for den sags skyld tilføjelsesprogrammer til Officepakken.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 11-10-07 17:54

Citat
Prøv at gøre det samme, som det absolut første når du har genstartet computeren

Det har jeg prøvet uden resultat

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-10-07 20:55

Det lyder sikkert underligt, men jeg vil prøve at slukke helt for den stationære, altså tage stikket ud i 1 times tid og så prøve igen. Der må være et eller andet program der linker til din PST-fil.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 12-10-07 07:50

Citat
Det lyder sikkert underligt, men jeg vil prøve at slukke helt for den stationære, altså tage stikket ud i 1 times tid og så prøve igen. Der må være et eller andet program der linker til din PST-fil.

Jeg har prøvet dit foreslag, men desværre uden resultat

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-10-07 18:46

Jeg har desværre kun et forslag mere. Luk Outlook. Gå i kontrolpanel og ind i Post. Slet din profil og opret den igen. Det har hjulpet mig før når Outlook opførte sig underligt eller programmet i længere tid ikke svarer.

Jeg vil lige huske dig på at notere det der står under logonoplysninger: Brugernavn (ved TDC et det det 12 cifrede kontonummer) og dit Password, samt navn på din server til ind- og udgående post. men det har sikkert allerede gjort.

Har du selv oprettet "under" PST mapper forsvinder de ikke men du må forvente at skulle åbne dem igen, så husk lige hvor du har lagt dem inde du sletter profilen (kontoen)

Håber det hjælper.

PS! Jeg regner i øvrigt med, at du forsøger at flytte dine Pst-mapper i filhåntering/stifinder eller hvad du kalder det.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 17-10-07 13:07

Hej igen
Jeg har gjort noget andet, jeg har installeret TDC netsupport og kan nu ligge outlook datafilen under netværksteder, så nu fungerer det. Jeg ved ikke hvad der kan være sket, for som beskrevet så har jeg kopieret mange gange uden problemer.Det kan være problemet løses helt hvis jeg installerer officepakken igen, hvad mener i??
Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 13:11

Jo det er måske en idé at geninstallere office

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 17-10-07 16:01

Om ikke andet så "reparer"