/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Undertekster, Tv. digital
Fra : Nul7
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 11-10-07 10:30

Hej!
Er der nogen der har en forklaring på, hvorfor man ikke kan få undertekster på Digital tv?
Jeg har tunerkort der både kan tage analog og digital.
Undertekster og tekst (tv. på analog, men nul på digital.
Ingen indstillingsmuligheder kan findes på digital.
Mit gamle Tv. i stuen har forholdsvis billig digitalbox med tekst og det hele.
Kan en sådan evt. kobles til pc? mhv. Nul7

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-07 10:52

Teksten sendes på en anden kanal, og mange tunerkort til PC får dem ikke med.

Det er ikke ret udbredt med undertekster på film, derfor "glemmer" producenterne det.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-10-07 16:01

Kommetar til Bille, - tak for in reaktion.

Hvad skal vi der ikke er proggenier så gøre når analog lukkes ned?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 25 point
Dato : 11-10-07 17:15

Få et andet tunerkort til PCén, der kan - spørg først.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-10-07 15:32

Ja, ja, - vi er jo også kun i 2007 og kan sende mennesker til månen.
Man må håbe, at Danmarks Radio og Tv. kun vil køre deres norm.
Men kan jeg sætte digitalboks på pc-ens antenne indgang?
Tak til Bille, - men alle i forretningerne står uforstående over for dette sp.
mvh. Nul7

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 20-10-07 13:48

Tak for svaret Bille1948.