/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ekstra Bladet
Fra : Mosebaek
Vist : 593 gange
30 point
Dato : 10-10-07 20:31

Man må trods alt indrømme,at Ekstra Bladet har en god del selvironi.Selvom jeg tror det er "uforskyldt".
Citat
En ti-årig kæmpe.
ekstrabladet.dk fejrer i dag sin ti-års fødselsdag som Danmarks største nyheds-site
Vi her på ekstrabladet.dk har i den grad grund til høj cigarføring i dag.
Vi kan fejre ti-års fødselsdag, og ikke nok med det. Vi kan også fejre den runde dag som Danmarks største nyheds-site. Fødselsdagen fejres lige nu i 'Pressen' på Rådhuspladsen i København, hvor kolleger og venner af huset hylder den ti-årige kæmpe. ekstrabladet.dk gør en dyd ud af være først med det sidste, og i flere undersøgelser roser brugerne da også Danmarks største nyhedssite for at være både hurtige, brugervenlige, struktureret og overskuelige. Den gode respons kommer ikke bag på redaktør, Erling Tind Larsen.
- Vi bliver ved med at udfordre os selv og udvikle os. Når vi kan se nogle nye tendenser eller får gode idéer, så rykker vi. Det gør vi så hurtigt, at de andre medier ikke kan nå at opdage, hvad der ramte dem, siger Erling Tind Larsen og henviser til de seneste to satsninger, ekstrabladet.tv og nationen!.

Der kan selv 25 tons gyllevogne ikke være med."Ekstra Pladeren" er trods alt,nok den mest ildelugteren avis-organ,vi har i Danmark.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 10-10-07 21:39

Er ganske enig i at de hælder meget gylle ud og deres valgsprog er jo: Vi tørrer hvor andre tisser!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-10-07 21:55

Nu er jeg ikke den store avis-mand, men EB har da lidt roser også
http://www.markedsforing.dk/artikler/artikel-detalje.aspx?id=ADM071009145731
Citat
Undersøgelse af Danmarks største nyhedssites i Danmark placerer eb.dk øverst på breaking news, mens TV 2 endnu mangler at leve op til sit payoff fra News: Først. 24 timer i døgnet.
Markedsføring 09-10-2007

Husk også at EB mfl. er en del af Berlingske http://omberlingske.berlingske.dk/composite-157.htm
Citat
Berlingske i mediebilledet

Blandt officinets medieudbud finder man

Berlingske Tidende
B.T.
Weekendavisen
Urban
Tips-bladet
JydskeVestkysten
Århus Stiftstidende
De Bergske Blade
Berlingske Lokalaviser
Desuden satser Det Berlingske Officin på en række internetportaler

Jobzonen
Boligzonen
Bilzonen
Alt om København

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-10-07 21:56

Glem det... sorry! tænkte på BT

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-10-07 10:47

Det jeg synes er træls,er at man kan ikke stole en dyt på dem.Læser man en artikel i "møgsprederen",skal man selv lige vurdere hvad der måske er lidt sandhed i og hvad der er direkte løgn.Løgn for at skabe sensation og dermed avis salg.Skal de så endelig dokumentere,en sag og ikke kan,kommer der tre linjer på side syv.Som de håber folk overser.BT og for den sags skyld,vores lokale sprøjte,er såmænd ikke meget bedre.Det er jo helt tydeligt at journalisterne,redigerer f.eks. et interview,så det bagefter er ugenkendeligt for "ofret".Jeg har lige været bekendt med to interviews,i den skrevne presse,hvor virkligheden bagefter var total fordrejet.Den æterbårne presse,følger godt med i samme retning,ikke mindst DR.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 11-10-07 10:54

Ja du har desværre ret i dit synspunkt. Jeg har samme oplevelse både med aviser og DR. Surt show!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-10-07 11:29

Langt ude synes jeg at sammenligne EB med DR

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-10-07 12:52

- MEGET langt ude...

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-07 13:09

Tjahhh DR har nu også kvajet sig eller rettere en Jeppe Nybroe med et klip fra Iraq sendt i nyhederne på DR! Indrømmet Ekstrabladet tager prisen som den største "møgspreder"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-10-07 18:12

Nå... Jeg læser nu ekstrabladet med største fornøjelse. Jeg kunne bare godt undvære alle de indlæg med sport og biler..

Man skal da ALTID vurdere, om nyheder er "fup eller fakta". Uanset om de kommer fra TV, naboen eller Ekstrabladet.

Der er vel kun få i nutidens Danmark, der er så naive, at de tror blindt på hver en lyd og hvert et bogstav, de får serveret......... Uanset om det er konen eller Fogh, der serverer..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-07 08:31

Jeg løber da også overskrifterne igennem på EB.(Ellers ku`jeg jo heller ikke ha`en mening om den).
Jeg synes også det er helt iorden,når de udstiller en bolighaj,ejendomsmægler,eller en brugtbil handler,til spot og spe.Men på mange områder,er de nogle feje svin,der sidder i deres glasklokke og er urørlige,når de hænger andre ud.Et eks.: Gennem flere år,har jeg lagt mærke til at prins Joachim
konsekvent bliver kaldt for "Jokke".Uanset om de kan li`manden,eller ikke,er det sgu da en opførsel på gadedrenge niveau.Mon deres redaktører kunne li`at blive tituleret på denne måde.
Det er simpelthen for billig og nem.Så er det ordet "gyllespreder" rinder mig i hu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-10-07 10:14

Selvfølgelig skal man vurdere hvilke nyheder der er af interesse. Det er klart og det er jo også op til en selv at tage stilling til indholdet i artiklen. Jeg "scanner" skam også overskrifterne i Ekstrabladet men jeg bryder mig ikke om deres måde at hænge personer ud på!! Jeg bryder mig kort og godt ikke om den form for journalistik.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-10-07 14:35

Herreste gud... ku' vi ikke blive ved, altså hvilke blade/aviser osv. som er fyldt med pladder?
Der må jo være købere "out there"... ellers lukkede de nok helt af sig selv
Go' weekend

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-10-07 16:43

Jeg køber ikke jeg læser dem på Nettet.

Selv god weekend.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-07 18:55

Tak for indlæg.Det er måske pjattet af mig at starte sådan en tråd,for jeg ved da godt at det gør hverken fra eller til.Men en gang imellem bli`r man så forarget,at man lige må "ha`luft".Så er det jo godt at se andre Kandu`ers meninger.Nu så jeg lige på en "spiseseddel",at de har gang i en ny "sag".MARY TIL VENINDERNE:JEG FØLER MIG SOM ALENEMOR.Jamen,hvor får de det fra.Jeg tror ikke på Ekstra Pladderen har fået sådan en melding.Hvis det modsatte er tilfældet,bliver der nok luget ud i venindekredsen.Nå,nu tror jeg ikke Ekstra Pladderen har fortjent mere "reklame",fra min side i denne omgang.

Også god weekend herfra.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-10-07 19:06

P.S.
Det skal lige bemærkes,at jeg har skrevet til gylletanken masse af gange.Uden at blive belemret med et svar.De besvarer helt sikker kun henvendelser,der kan bruges som "forsidestof",eller kan støtte deres egen ego.

(Bare en lille bagskid).

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-07 21:25

Tak for svaret chaufrat.Nu har de også fundet ud af,at der er krise i kongehuset,fordi Joachim og
Frederik ikke taler sammen.Gad vist om de også har styr på,hvormeget mine brødre og jeg taler sammen. Jeg synes Ekstra Pladderen er direkte uvederhæftig.

V.H.Mosebaek.