/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Ang. et problem i CounterStrike
Fra : SejeRingo
Vist : 259 gange
120 point
Dato : 04-02-03 22:08

Hej, jeg har lige installeret Windows XP, og jeg har også lige installeret Half life og counterstrike på dem.. Det er up-to-date versionerne, ligesom jeg havde det på min gamle windows 98. Men.. når jeg connecter til en server og f.eks. kommer til at trykke på Esc knappen, eller går ud for at finde en anden server, så hvis jeg f.eks. trykker på Resume, hvor den rigtig skulle returnere mig til spillet, nu kommer spillet så, men det eneste der ikke kommer er grafikken!! nogle der ved hvorfor?? - Lyden er der stadigvæk og man kan høre man løber rundt og skyder etc. men det eneste der mangler er bare den grafik. Det hele virkede optimalt på 98'eren... Jeg installerede også spillet hos nogle kammerater, der også har windows xp og det samme sker!! Er det en fejl ved Windows Xp, eller noget man skal downloade for at få det til at virke???

ps. har også lige et extra spg hvis nogle vil svare på det; lige her da jeg installerede det er der noget med musen.. det er som om den ikke adlyder det du laver med den. F.eks. hvis du trykker på skyde knappen (mouse1) så kommer det først et par sekunder efter. Det sker tit.. rimeligt tit... men nogle sekunder kører det helt fint. Der er bare de der "indhak" hvor musen lige krakker fulstændig og ikke vil reagere før senere.

Mvh SejeRingo

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 05-02-03 00:19

Har du opdateret dine grafikkort-drivere!!!

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 120 point
Dato : 05-02-03 10:01

prøv at sætte opløsningen til 1280 x 1024. og hvis det ikke virker så prøv med. 1024 x 768

Instaler også den nyeste directX 9.0

og opdatere dine driver som dr_scooter også skriver.

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 14:39

hvordna opdatere man drivere ???

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 14:40

og forresten skal det være OpenGL, Software eller 3d tingen??

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 14:46

for at opdatere divere skal du ind på dit korts navn. f.eks. Nvidia så går man ind uner http://www.Nvidia.com, du kan også bare søge efter driver til "Navn på dit kort på nettet.

og det der med:
OpenGL, Software eller 3d tingen??

det kommer an på hvor stort dit grafikort er, leg lidt med det.

p.s har du prøvet det med opløsningen?

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 15:19

ja jeg har lige prøvet software først ( MEGA dårlig grafik) og så har jeg prøvet fra 640xEt eller andet til 1280 x 1024 men den skrev noget med Video kortet ikke passer til det, og så kan man trykke OK eller cancel, og så går den bare tilbage til der hvor du kan connecte til servere... og den der 3d noget, siger den det samme... det er underligt fordi jeg kørte 3d'en igår og idag prøvede jeg så lige at ændre det til noget andet for at se om problemet ændrede sig, men det kunne jeg så ikke få den til, og nu kan jeg slet ikke komme tilbage igen til noget andet end Software som er virkeligt slowt

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 15:23

har du installere diverne?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 15:24

Hvad er det for et grafikort du har + størelse.

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 15:24

det er jeg ved at finde ud af. Kan ikke helt huske det. Kan jeg ikke se det inde under System??

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 16:24

hvordan kan jeg finde ud af hvad kort jeg har?????

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 16:54

du kan finde ud af hvad dit kort hedder sådan:

Start > Kør > Skriv dxdiag > Vælg Display > Find Device > Find Navn > Her står det.

skriv lige hvad det hedder.

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:18

jeg har fundet ud af hvad det er.. det er en Nvidia et eller andet tnt2..kunne ikke komme videre inde fra vælg display. Den begyndte at loade et eller andet og så skete der ikke meget... Og ang. driverne til kortet; Det skulle være opdateret nu, men der kom nogle vinduer hvor der stod et eller andet med at Microsoft anbefaler kraftigt at du trykker cancel, eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:23

har du prøvet at spille nu? hvis ikke det virke så download Directx den nyeste.

http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx90.asp

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:24

her står det: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model Pro
Hvad skal jeg så gøre nu? jeg har været inde på nvidia.com og downloadet noget der hed Windows 2000/XP i top menuen: Download. Hvad skal ejg så nu

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:26

har du prøvet at spille nu? hvis ikke det virke så download Directx den nyeste.

http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx90.asp

--

Ja jeg har også downloadet DirectX9.0.. da jeg installerede det og kørt den setup exe fil der er var i mappen, skete der ikke meget, andet end at den vidst skrev at det var successful installed...

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:27

og forresten jeg downloadede den der hed DirectX 9.0 Redist som lå nede i NOTES på bunden af den side du linkede til.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:27

^
|
Prøv den jeg skriv kl. 17:23

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:29

ok, prøv og se om problemmet er der nu?

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:31

det gjorde jeg efter at driveren var (jeg kørte det jeg hentede på nvidia.com) og jeg kørte i OpenGL 800x600, MEN da jeg prøvede at connecte til en server, skrev den Couldnt connect to server ( fordi serveren ikke duede ) og så prøvede jeg en anden og så kom det problem igen med at grafikken frøs fast i Resume skærmen, og man bare kunne høre lyden

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:35

det er kun en mulighed med prøv at sætte din skrivebords opløsning til 1280 x 1204 og hvis den ikke kan det så bare 1024 x 960. Spil så.

prøv det

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:36

Er prøvet lige kommet?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:39

prøv at sætte OpenGL, Software og 3d tingen?? til 1024 x 960 eller 800 x 600 og de to hvor du kan vælge default skal du vælge default.

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:43

YEEEEEEEEEEEEEEEES man !! det duer nu!!! jeg ændrede bare lige til OpenGL 800x600 fordi jeg sagde at det var det jeg prøevede før, så jeg gik lige ind for at checke, det jeg prøvede før var DirectX800x600.. nu er det OpelGL800x600 og nu duer det!! yeahah! tak man!! Steffan bruger du Msn messenger??? Hvis du gør vil du så ikke adde mig på zephzuric@e-mail.dk :)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:47

tak for dine point, det var der godt at du fik det til at virke

hvad mener du med "vil du så ikke adde mig på zephzuric@e-mail.dk"

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:50

at hvis du bruger Msn messenger så kan du tilføje min msn email (zephzuric@e-mail.dk) til din kontakt liste!! Tak igen !!! :) Det her er bare for vildt :))

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:50

når nu forståre jeg, nej, men jeg kan da downloade det, 2 sek.

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:51

heheh okay :) Så venter jeg lige med at gå ind og spille cs til du har det til at køre :)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:53

hvad siger du til en cs kamp når jeg lige har installeret MSN

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 17:53

det siger jeg ok til :) hehe hvad email oprettede du dig med, så skriver jeg lige til dig :))

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:58

min hedder Crazy-cars@e-mail.dk

Fordi at jeg har en hjememside som hedder http://www.Crazy-cars.dk

p.s den er 80% færdig så den er snart færdig

/Steffan

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 18:00

okay bare tryk på Tilføj kontaktperson i MSN Menuen når du har oprettet dig :) så får jeg en besked om at du vil i kontakt med mig, og så kan vi snakke :)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 18:03

den skrev at den ikke kunne installere programet på mit system (Windows) Hvor har du downloadet din MSN?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 18:05

nu fandt jeg den.

Kommentar
Fra : SejeRingo

Dato : 05-02-03 18:07

hehe okay :) Fed side med de biler.. øv jeg kan ikke se nogle af dem ( vil se peugeot 206 hvis den er der :)
og mit msn var på www.msn.dk