/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skifte lås - forsikring?
Fra : tbayh
Vist : 1234 gange
100 point
Dato : 10-10-07 13:57

Da jeg har haft indbrud, vil jeg nu sikre mig i top og tå. Derfor vil jeg også skifte låsen i hoveddøren ud. Skal det være en autoriseret låsesmed eller kan man selv gøre det. Jeg tænker i evt forsikringsøjemed osv..

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-07 14:14

Cylinderen kan du selv skifte.
Det bør være en GARANT 10 som er absolut dirkefri.
Det er muligt at du også skal købe en krave hvis der har siddet en gammel 5 stift cylinder.
Der må ikke rage nogen flader ud så der kan vrides med et stykke værktøj.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-10-07 14:17

For at være helt sikker, tror jeg du skal spørge dit eget forsikringsselskab - de kan havde for skellige regler.

Bortset fra det, så tror jeg ikke man behæver at have en bon på sin lås for at den dækkes - umiddelbart lyder det ulogisk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-10-07 15:32

er det hus eller lejelighed st 1 2 sal ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-10-07 17:48

OG havde de nøgle til din ejendom?????????????????

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 18-10-07 08:26

Hej igen. Jeg havde indbrud, men de kom ind gennem havedøren som de havde brudt op. Nej, de havde ingen nøgle, men jeg besluttede mig for at købe en lås som var sikre end den vi havde. Dette har jeg gjort. Men man kan jo aldrig gardere sig imod indbrud.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 18-10-07 08:26

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-07 09:14

Næ det er svært at gardere sig.
Her på vores lille vej er vi enige om at være "nysgerrig" og ingen bestiller afhentning af noget uden at fortælle det til de andre.