/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klassisk musik fra Die Hard
Fra : Fuddi
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 04-02-03 21:57

I Die Hard spille de noget klassisk musik mens John M pløkker nogle bad guys - er der nogle der ved hvad dette stykke hedder?

Accepteret svar
Fra : Bindel

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-03 22:08

http://www.michaelkamen.com/site/

Her kan du finde en masse om musikken til Die Hard.

Michael Kamen har skrevet musikken.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 05-02-03 12:55

Her er et link til samtlige musikstykker:
http://www.moviemusic.com/CD/diehard.html

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 22-02-03 18:58

hvis det er den, som de spiler næsten konstant i hele film...
Den der militære march...

Den hedder: "Ants go marching in" hvis jeg ikke tager meget fejl**SS**

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 22:39

yessir.... det er ants go marching

faktisk er det en børnesang som er blevet lavet om til et klassisk stykke...

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 01:51

Hej!

HAHAHAHAAAA!!! Fedt nok! Det anede jeg ikke!:D Pløkker han Bad Guys mens de spiller en børnesang!? HEHEHE!! Damn! Gode gamle Hollywood!

Hygge!

Kommentar
Fra : sunflowers

Dato : 11-06-03 12:15

hmmm... Altså, den generelle underlægningsmusik til Die Hard - 1 er taget fra Beethovens 9. symfoni. Den bruges ofte til forskellige fælleseuropæiske sammenkomster tilmed. (Kan huske det specielt fra scenen hvor de slemme drenge får hul på boksen ind til værdipapirerne...!)

God gammel film iøvrigt....

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 16-06-03 11:56

beethoven har taget det fra en børnesang!!! :D..... okayså.... hehe

Kommentar
Fra : crazynic5

Dato : 20-06-03 21:34

Det er den Bedste film Nogensinde !!!!

Og har været min favorit siden jeg så den i 2000..

Kommentar
Fra : ElSmoelfo

Dato : 26-06-03 19:34

det er nemlig rigtigt, det er den bedste film i verden!! den der march er nu fra 3´eren, hvis det er den jeg tænker på!!

Kommentar
Fra : tom15

Dato : 16-07-03 02:08

Faktisk er det en 140årig irsk folkesang der er lavet om til en børnesang!
Men den mest kendte version hedder ''When Johnny Comes Marching Home'' , det er den de bruger i die hard 3!. Den blev brugt som velkomstsang til de hjemvendte soldater fra nordstaterne i den amerikanske borgerkrig.
Men den kommer rigtig fra Irland og hedder ''Johnny I Hardly Knew Ye'',men en mand der hed ,Patrick Sarsfield Gilmore immigrerede til USA i 1848 og han lavede lidt om på rytmen og lavede en ny tekst til melodien og tildelte sangen til den amerikanske hær.
I dag er den kendt som en amerikansk nationalsang!.

tom15

Kommentar
Fra : CMKA

Dato : 02-01-04 19:53

Hej,

Jeg vil lige supplere Sunflowers´s oplysning om Beethovens 9. symfoni som underlægningsmelodi. Det er korrekt det er den 9. symfoni, nærmere bestemt er det Ode an die Freude/Ode to Joy

CMKA