/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
rettigheder kr
Fra : jedi_bjerre
Vist : 765 gange
50 point
Dato : 10-10-07 13:00

Hey i forbindelse med et firma jeg er ved at lave, er vi nødt til at vide os sikre på om der er nogle regler vedr. brug af forkortelsen "kr"?

Betegnelsen skal trykkes på nogle spørgsmål og i regelsættet.

Med håb om hurtigt svar Thomas

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-10-07 13:51

Enten kroner eller kr. ( husk punktummet)

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 10-10-07 13:55

Hej Thomas,

Tror ikke at jeg er helt sikker på, hvad du præcist mener... Kr. benyttes hovedsageligt som forkortelse til ordet kroner. Hvis du bruger ordet 'kr' i anden henseende, kan du hurtigt komme ud i nogle misforståelser i forhold til dine kunder.
Hvis 'kr' er navnet virksomheden skal have, mener jeg ikke at det optaget. Det er flere eksempler på at 'kr' er benyttet i navnet, fx: 'kr 1141 aps'

Se evt. på cvr.dk og/eller kob.dk

Mvh Peter

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-10-07 14:55
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-07 16:19

Under alle omstændigheder ville jeg skrive

"Dkr." så er det danske kroner og færre muligheder for misforståelser og er også internationalt kendt.

/ Henrik

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-10-07 17:32

Glem min 1. kommentar !!!
Misforstået dit "rettigheder".....troede det var et nyt varemærke eller lignende.

kr. eller DKK er benyttet på disse sider.

http://da.wikipedia.org/wiki/Danske_kroner
http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/turistinformation/fakta-az/valuta.htm
http://www.valutakurser.dk/currency/CurrencyConverter.aspx

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 25 point
Dato : 10-10-07 18:38

Hvis dette tages for gode varer....så er DKR og Dkr ikke officielle forkortelse.
De tidligere links tyder på at det er korrekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Danish_krone
Citat
The ISO 4217 code is DKK; the domestic abbreviation is "kr.". Occasionally, the variants DKR or Dkr are seen, but these are not official.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-10-07 18:42
Godkendelse af svar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 25-10-07 21:48

Tak for svaret jakjoe. Det var ikke lige det jeg søgte, men syntes ikke du skulle snydes for pointene. Fandt reglerne på nationalbankens hjemmeside

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-10-07 13:03

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe