/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Finde loft vanger i Peugeot !
Fra : import1995
Vist : 595 gange
63 point
Dato : 10-10-07 09:37

Hej, Jeg har en peugeot 806, og skal have monteret en loftskærm til børnene, men der er jo ikke meget at montere den i, hvilke skruer / dimser kan man bruge og hvordan finder jeg en vange at montere den i, mellem fordør og bagdør er der en vange, forsætter den tværs over loftet eller hvordan "!! Kan nogen hjælpe ! TAK

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-10-07 11:47

Uden at kende den specifikke model, er det sandsynligvis en afstivning og ikke en egentlig vange.
Et stykke profileret metal, om man vil. Der er næppe plads til mere end nogle meget små pladeskruer (lynskruer ) og lovligheden / styrken heri er yderst begrænset.
Jeg tror du skal en tur forbi det autoriserede værksted og høre deres mening. Bilen er muligvis konstrueret til noget fastgørelse i stolperne, hvor der er noget større styrke.
Men da du formodentlig også gerne vil sikre dig, at det kan stå for en nærmere inspektion og have styrke nok i en uhelds situation (Gud forbyde det ) er det nok det bedste råd jeg kan give herfra.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-10-07 12:10

De som sælger skærme til montering i billoftet, anbefaler, at man afmonterer "himlen" for montage af skærmen. På ældre biler var "himlen af stop/plastic. I dag er de fleste biler er "himlen" i dag monteret i pap/fiber/plast-materiale. En saddelmager kan sikkert også hjælpe dig.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 10-10-07 12:48

tak for gode svar, men der må findes en tegnin over bilen på nette evt. hvor man kan se stolpen / afstivningen, hvor den evt gåt !