/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hvordan virker postkassen???
Fra : viskinge
Vist : 954 gange
100 point
Dato : 10-10-07 07:22

Jeg går lidt og undre mig, over hvordan postkassen egentligt fungere på stofanet. Spørgsmålet går stort set ud på, hvor (rent fysik) ligger e-mailene og vedhæftet filer???
Jeg troede, at de ved ankomst, først lå på stofas mailserver, og når jeg åbnede dem, blev de overført til min PC.

Mit problem, er sådan set, at min postkasse bliver fuld, hvis nogen sender mig store filer. Den bliver ved med at tælle en stor fil med, hvis jeg har slettet den, og derved ligger under "slettet post".
Først når jeg sletter dem fra "slettet post", bliver der plads igen i min postkasse.

Det kunne jo selvfølge være en god idet, om man kunne flytte post ind i mappe, på min PC, hvor de så lå, og ikke længere talte med i postkassen, findes der noget godt program her???
Det kan da godt være, at det er mig der bruger systemet forkert.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-10-07 07:25

PS:
idet = ide
Det gælder forresten også når jeg sender en stor fil, som så kommer til at ligge i "sendt post". Disse tæler også med.

MVH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-10-07 14:28

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener,men
du kan tjekke din mail boks online(web mail)
http://webmail.stofa.dk/index.php
Du skal bruge dit log ind id og password.
Det samme som du bruger når du sætter din mail op i OE.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-10-07 07:47

Det der med webmail, forstår jeg udmærket, og bruger det også.
Når jeg hat logget på, står der at, jeg har så også mange ulæste emails, så og så mange læste emails, men så nedenunder står der feks. du bruger 72 kb ud af 10 mb. (så er den næsten tom)
problemet er, at når den nærmer sig 10 mb, begynder jeg at få mail fra serveren, at min poskasse er ved at være fuld!!!
Det jeg har fundet ud af, er at de mails jeg har sendt (og står under "sendt post") og de mails som jeg har slettet (og står under "slettet post") også tæller med !!!!!

Det er blot det jeg undre mig lidt over.
Jeg vil jo mene, at sender jeg en mail med vedhæftet filer, er den vel røget igennem postkassen.
Den står jo godt nok under "sendt post", men er det ikke på min PC, den rent faktisk ligger ???
eller ligger den på stofas mailserver???

MVH

Accepteret svar
Fra : teach2

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-07 22:41

Ja når du sender mails fra dit mailprogram, så ryger den ikke ind og ligge på din mailserver.

Nu ved jeg ikke, hvordan du har valgt at bruge din mailkonto, men umiddelbart ville jeg mene, at det her kunne løse dit problem:

1) Gå først ind på din webmail, marker alle mails herinde som ulæste eller slet dem evt. Har du oprettet undermapper i din webmail, så flyt meddelelserne fra dem op i indbakken. (Det er ikke alle steder, hvor dit mailprogram får lov til at tage mails ned fra undermapperne oprettet på webmail). Log herefter ud igen.

2) Bruger du Outlook Express åbner du det, vælger Funktioner ->Konti

3) Klik ind på fanebladet Post -> Marker din konto -> Klik på egenskaber

4) Klik over på fanebladet "Avanceret" Sørg for, at der ikke er hak ud for "Efterlad en kopi af meddelelserne på serveren"

5) Klik anvend og OK

Nu er du i hvert fald sikker på, at Outlook Express henter de mails, der ligger til dig på serveren, og at den ikke gemmer en kopi til dig.

Du kan også se efter på din webmail, om du har sat et spamfilter til at sortere spam fra i en særlig spammappe. Det er en mulighed på de fleste mailkonti i dag, men det kræver til gengæld, at du ind i mellem logger ind og sletter indholdet i mappen. Den bliver desværre hurtigt proppet op.
- Er det tilfældet, at den sorterer spam fra i en spammappe, så har de fleste udbyderes spamfilter også mulighed for, at slette spam med det samme. Det kan du roligt gøre. De plejer ikke at være slemme til, at snuppe de forkerte mails.

Jeg håber lidt af det kan bidrage til en løsning.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 14-12-07 08:05

Tak for svaret teach2.
Undskyld den lange tid, hvor spørgsmålet ikke blev lukket.

MVH