/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
hva koster en side som denne
Fra : gumle83
Vist : 603 gange
20 point
Dato : 09-10-07 17:19

Jeg har fået en ide til en hjemmeside. den skal ca være lige så avanceret som kandu.dk
hvad koster det at få lavet? hvis jeg køber dreamwear kan jeg så selv lære at lave sådanne en side? eller er det kun for dem som virkelig har forstand på det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 17:52

Hejsa
Som begynder, så ville jeg nok holde mig fra det. Sider (forummer) som Kandu er nok liiiige en lidt for stor mundfuld at starte med, men der findes alternativer... se f.eks
http://forum.snitz.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 18:55

Her finder du gratis CMS, lige til at installere.
http://www.opensourcecms.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2111

Kender du ikke til at KODE; så er det egentlig lige meget,
om du køber et program til 10000.- ???
eller bare bruger din NOTES-BLOK...

MEN molokyle kom med et SÆRDELES GODT link for et par dage/ uger siden,
kan IKKE huske hvem, hvad / hvor,
men linket er her, PLUS MASSER AF vejledninger, på video.
Og så er DET GRATIS __ øv.
http://asp.net/ajax/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 19:00

Citat
Jeg har fået en ide til en hjemmeside. den skal ca være lige så avanceret som kandu.dk

Og mens vi er igang, så skal dit Webhotel selvfølgelig, understøtte ASP/ MySQL/ PHP

Men vil du selv lave DET HELE, var det sikkert bedre med en Frontpage,
understøttet af en hjemmeside, der understøtter !!! FP´s udvidede servise´s ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 19:03

Citat
Og mens vi er igang, så skal dit Webhotel selvfølgelig, understøtte ASP/ MySQL/ PHP

Afhængig af hvad du bruger ___selvforstået.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-07 22:10

Er man nybegynder i hjemmesidesnedkeriet, er det som at være spædbarn!
Man skal lære at krybe før man kan gå!

Hvis du ikke kender noget til konstruktion af hjemmesider, bør du starte med den elementære HTML, og så supplere med alt det andet dingeldangel, når du begynder at forstå funktionen i det simple sprog!

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 20 point
Dato : 09-10-07 22:21

15000.20000 kr. koster det sikkert. Men så er det også et prof firma der brygger noget sammen der virkelig virker.
At lave det selv er meget svært. Tror der er flere om at lave de store sider ude på nettet. Eller også er det version nr. 8 eller lign. før det ligner noget brugbart, hvis det er en enkelt person der står bag.
Ellers et meget langstrakt projekt på den ene eller den anden måde. Alle de færdigsyede forums lugter langt væk at skabeloner osv.
Skal du have en seriøs side så skal du have fat i et prof firma der gør sig i den slags syntes jeg.

Godkendelse af svar
Fra : gumle83

Dato : 10-10-07 11:33

Tak for svaret Sygate.

det med prisen syntes jeg lyder lækker for jeg var bange for at det ville koste mellem 100.000 og 300.000. selv om 15-20000 stadig er mange penge. men hvis man har en god ide så kan man vel få nogle til at sponsorere hjemmesiden på en eller anden måde. nu skal jeg bare finde ud af hvordan man tjener penge på at have sådanne en side. er det ren reklame? eller hvordan og hvor meget tjener man ca?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 10-10-07 16:34

Ja i starten er det nok lidt svært at få nogle til at annoncere på din side, når der ikke er så mange besøgende osv.
Prøv at kigge på www.fotostart.dk
Han er startet op helt selv fra scratch. Det har da også taget noget tid. Han er også ved version 3 eller 4 så vidt jeg husker. Jeg vil vædde på at om et par år så begynder det at ligne noget prof og ikke et i forvejen færdigsyet skabelonforum som det gør nu.
Men man skal jo starte et sted. Det er også en måde at gøre det på.

Men hvis du har en god ide som du siger, så er det vel nemmere at få lidt støtte i starten. Bare pas på at dem du spørger ikke siger nej tak og selv napper ideen

Held og lykke med projektet.

Det er bare om at være om sig og have et højt aktivitets niveau med projektet.