/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skabelon
Fra : Nordsted1
Vist : 1649 gange
200 point
Dato : 09-10-07 16:30

Hvem kan hjælpe mig med at finde en skabelon til at skære hul i hattehylden til højtalere

6 "x9 "

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 09-10-07 16:32

Den klipper du da bare i pap først.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 16:51

Ups da for noget smør, jeg har jo sat spørgsmålet i en forkert kategori

Sønnen lød nu som om han var meget opsat på at få en skabelon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 17:13

Hvis ikke den var med kassen til højtalerne er det ikke noget der findes.....

Ofte er den slags netop med da der IKKE er to der er ens....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 18:00

som en lille tilføjelse 2 stk 6" x 9" kan svække de fleste "hattehylder"... de er jo ikke til den STORE opbevaring/vægtklasse, derfor er det en god idé at lave en "under-plade" (støtteplade), som monteres under hattehylden, så den ikke knækker. Den kan evt. laves i tyndt krydsfinér (byggemarkedet).
Refi siger noget helt rigtigt, hvis I (eller sønnike) ikke har en skabelon fra original-kassen med højtalere, så lav selv en i pap. Den er lettere at erstatte end hattehylden, hvis man ikke har målt rigtigt op.
Som sagt... det her er bare en lille "tilføjelse"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 18:04
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 18:14

og til sidst (nu nævner du hverken bil- eller højtaler- navne)
http://www.autohifi.dk/default.asp?artikler/hattehylde.htm~main
Citat
Højttaler Adapter kit til BMW E36, til montering af 6x9" i hattehylde

men mon ikke de også kan hjælpe med sønnikes ønske(r), hvis han ikke selv har mod på at gå i gang.
http://www.autohifi.dk/butikker.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 18:21

http://www.autohifi.dk/shop/adapter.asp
fra
http://www.autohifi.dk/
Det der linkeri til denne side fungere åbentbart ikke optimalt, men benyt menuen til venstre.
Har søgt på hele nettet... men finder ikke rigtigt noget, så bare gang i pap og blyant

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 18:23

Sønnen siger han godt ved hvordan han skal lave det "fra bunden af" men det ville være så dejlig
nemt, hvis der lige var en der kendte til en færdig skabelon

Han har købt højtalerne brugt, så derfor mangler han skabelonen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 18:24

Så må det blive pappet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 18:25

Det er nu engang måden man gør det på når noget skal indbygges - hvad enten det er vaske, kogeplader eller højtalere....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-10-07 18:28

100% enig med dig refi... det er også derfor jeg skriver, mit kun er en "tilføjelse"
Som en skriver på http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33938
Citat
så er det bare at tage rammen fra højttalleren, den gitteret skal sidde fast og og tegne efter indersiden med en sprittus eller lign. så kører det bare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 18:58

oki, han tænkte nok der ingen nemme løsninger var, men han håbede, jeg venter lige lidt med at lukke, tænk nu hvis der lige kom en forbi, som havde en skabelon liggende i gemmerne

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 21:11

Tak for svaret refi.

Ingen papforsøg men noget med at der sad en gummiring underhøjtalerne, som han kunne måle efter. Så nu sidder de perfekt, selv uden skabelon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 21:13

OK....

Selv tak....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 21:18

Eiii hvor er jeg uforskammet, jeg glemte at sige

Også tak for indsatsen til dig Clan