/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tv licens
Fra : gril
Vist : 1299 gange
500 point
Dato : 09-10-07 12:34

Hvad sker der så hvis man ikke betaler sin tv licens , for man en bøde eller vil de smide en i fængsel for ubetalte regninger eller hvad sker der?

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 260 point
Dato : 09-10-07 12:45

Der påløber renter/gebyr og DR kan sende dig til inkasso.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12038 - §§10 - 14.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-07 12:46

Vi har ikke gældsfængsel i Danmark, men vi har noget der hedder incassogebyrer!
De der slet ikk ehar tilmeldt sig får bøder og opkrævning af licens oveni.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-10-07 12:48

Du får ikke bøder, men du kan komme til at betale renter og rykkergebyrer.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-10-07 12:48

Og betaler du ikke vil det tilsidst blive trukket over din løn.

Det prøvede min kusine sidste år.
Med gebyr og renter og hele skidtet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-07 12:55

Du ender ovre i et centralt statsligt betalingskontor, hvor de kan trække det skyldige beløb eller en del deraf, hvis det er for stort, i din løn, understøttelse, pension mv..... og de blir bare ved De har ikke en skid andet at lave.n

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-10-07 13:11

Ork jo - du kan sagtens få bøder, hvis du ikke har betalt licens igennem laaang tid, men det er vist sjældent, at man går så vidt.
Bliver man "snuppet" som sortseer anslås et tidspunkt for anskaffelsen af apparatet(erne) og så skal man efterbetale. Bevisbyrden for anskaffelse ligger - ved anke - hos ejeren.
Det er Told & Skat, der indriver licens ved manglende betalinger.
Og så er hele pivetøjet nu slået sammen til en medielicens - smart ikke ?
Dvs skulle du være en af de "hellige", der ikke har radio (heller ikke i bilen) eller tv, men har PC skal du også betale licens, idet du kan høre radio på PC'en.
Keine hexerei, nur behändigkeit

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-10-07 13:11

Du ryger direkte i fængsel.
Du får 10-12 år, men du kan også bare betale nu, og undgå det!!!

MVH

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-10-07 13:13

det er vist "behändichkeit" !!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-10-07 14:14

så vidt jeg ved hedder det ikke tv licens mere, men medielicens og det skal alle betale. så glem alt om at snyde. de finder dig og det er ike gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 14:48

Du ryger ikke længere i retten for licens....

Når betalingsdatoen er overskredet får du en rykker....

Når den er overskredet ryger det til STATSLIG incasso....

Nu fungerer beløbet ligesom skat osv...

De trækker det bare når de ikke gider vente længere.....

så er du bistandsklient eller uden midler er det eneste der sker at beløbet vokser....

Om det også går i arv har jeg ikke lige tjekket

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-10-07 17:38

det er måske værd at huske at licensen betales per husstand og ikke per person
så hvis du har husstand med nogen der betaler ;)

http://147.29.40.90/_GETDOCM_/ACCN/B20060165705

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 13-10-07 23:54

Tak for svaret pve.