/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
lux vådfoder
Fra : tpjevser
Vist : 1439 gange
300 point
Dato : 08-10-07 20:35

min kat på tolv år har fået fedtlever ( en art spiseværing). har endelig fundet et foder han er interesseret i. nemlig lux vådfoder fra aldi. jeg kan ikke finde noget om sukkerindhold på dåsen, er der nogen der ved, hvor højt sukkerindholdet er? jeg mener, at der har været en foderanalyse af kattemad i dyrevennen, men jeg kan ikke finde netop det blad.
hilsen runa.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-10-07 21:04

Prøv at læse denne fortegenelse over indhold i katted ...også LUX vådfoder

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/aa2d63c6d52d81afc125698b00753221/b80ae3131885a8bcc12571e000338319/$FILE/fodertest.pdf

Ziggy99

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 310 point
Dato : 08-10-07 21:10

....alstå det laveste i undersøgelsen 3 pct (kulhydrat)

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 08-10-07 21:19

Tak for svaret ziggy99. tusind tak for hjælpen,- det er meget vigtig information for mig,- og i særdeleshed for katten!

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 09-10-07 07:24

Hej

Lige en sjov krølle og måske et tip.
Jeg har længe givet kattene lux. Pudsigt nok ville ingen af dem spise de gule, og sådan har andres katte det vist også. Ihvertfald stod der altid rigtig mange dåser gule oven på kasserne med blandede i butikken; vi taler kassevis!

Kommentar
Fra : shadow06

Dato : 09-10-07 17:59

Har rigtig dårlig erfarring med Lux katte mad. fra aldi- måde min og min venindes katte får dirré efter en omgang mad fra aldi. derimod dyrelægens potions foder, fra Bilka eller føtex er fortrukne her i huset- den får en halv pose morge, og en halv aften, er i øvrigt tit på tilbud i bilka for 60, kr for tre kasser med tolv poser i hver, derudover får den: Hill`S tørfoder til steriliseret katte, det er den fuldstændig syg med, derfor spiser den også kun så lidt vådfoder, de har også meget bedre at tørkost- men, men, katte er jo også indivudielle, som vi mennesker Lykke til med maden........