/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox langsom opstart
Fra : ipbirk
Vist : 3933 gange
100 point
Dato : 08-10-07 18:44

Hej
Jeg har et lille problem med firefox, hver gang jeg starter pc og firefox tager det utroligt lang tid inde firefox er startet, men det er kun første gang, når firfox har været startet op er der ingen problemer.Det er ligesom den skal igennem utrolige mange filer første gang

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 19:02

Det lyder som om dit virusprogram lige skal kigge på det hele først.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-10-07 19:03

Den første opstart vil altid tage længere tid, når browseren skal lægge sig ind i memory. Sådan er det med alle browsere. Hvis du vil speede Firefox lidt op, så kig her http://fasterfox.mozdev.org/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-10-07 23:47

Ellers vælg Awant Browser som regnes for en af verdens hurtigste nden kan du hente her http://www.avantbrowser.com/download.html
Mvh Sune
Ps har du renset din puter for nylig og deskfregtmenteret ??

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 09-10-07 13:20

Hej
Ja jeg har renset og deskfragmenteret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-10-07 17:01

Husk at du aldrig må slette filerne i Prefetch mappen, da dine programmer så vil starte langsommere. Nogle renseprogrammer sletter dem som standard, så tjek at de ikke gør det. Programmet jeg linker til, vil styrke prefetching i din Firefox, så det vil absolut være værd at forsøge.

Prefetch er nogle små filer, der ligner programfilerne, og de lægger et "fingeraftryk" i memory, så dine programmer starter hurtigere.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 09-10-07 17:31

Citat
Programmet jeg linker til, vil styrke prefetching i din Firefox, så det vil absolut være værd at forsøge.

Hvordan bruger man programmet, jeg er ikke god til engelsk(den gamle skole)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-10-07 17:43

Citat
Hvordan bruger man programmet

Nu bruger jeg ikke Firefox, men jeg ved bare, at flere har haft gavn af programmet. Faktisk tror jeg, at det bare skal installeres, men ellers kan vi håbe på, at der kommer nogle Firefox brugere forbi, som kender det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-10-07 21:57

I Awant browser er alt på dansk

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-07 03:15

Du er ikke alene, men det er næppe en trøst for dig, prøv at læse i Firefox danske forum, for eksempel en bruger med samme problem som dig: http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?p=14892 jeg er tilbøjelig til at tro, at det er din antivirus som lige analyserer Firefox, før den får lov til at starte, prøv at følge nogen af rådene i det viste spørgsmål, om det kan hjælpe dig, du kan "tune" Firefox, men jeg tror ikke at det hjælper, når det selve åbningen af browseren der tager for lang tid

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 11-10-07 12:21

Hej

Jeg fjernede fluebenet i "søg efter om firefox er standard browser, og søg automatisk efter opdataringer" nu blev pc'en betydelig hurtigere, men jeg mener ikke det er den rigtige fremgangsmåde

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 11-10-07 12:22

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-07 12:37

Selv tak jeg tror ikke at det tager kræfter, at lade Firefox undersøge om den er standard browser, men det tager tid og kræfter at søge efter opdateringer, husk nu selv at søge efter opdateringer