/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Big Max sløv i optræk
Fra : Mougli_97
Vist : 3091 gange
71 point
Dato : 08-10-07 14:55

Hej

Jeg har en PGO Big Max fra 2007 som jeg har fjernet skiven på og skiftet udstødningen ud med en T.Hansen udstødning og pillet begrænsningerne ud på den. I starten da jeg lige havde pillet skiven og skiftet udstødningen trak den som en hest, men nu er den blevet noget sløvere. Den er specielt sløv hvis jeg kommer med høj fart (65) og bremser ned for at svinge og giver gas igen, så går den næsten død i trækket. Nogen der ved hvad jeg kan gøre ? Alt på knallerten er standard på nær skiven og udstødningen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-07 15:08

Størrer dyse, da den nu kan komme af med udstødningen, og også skal trække mere:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1303973999&n=1712457733&pn=1712458502
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 08-10-07 19:24

Er du sikker på at det er den rigtige størrelse ? For så drøner jeg ud hos T.Hansen og køber den i morgen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 35 point
Dato : 08-10-07 20:07

Man kan aldrig sige 100% om størrelsen er rigtig, men det er det tætteste jeg kan komme det.
Stadig er det mærkelig at den før har gået godt?
Køb for en sikkerheds skyld en tændrørsnøgle og et nyt tændrør til den, for knallerter æder tændrør.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-10-07 20:43

måske skal dine ruller skiftes til ½ gram lettere i vægt.
så den har nemmere ved at holde sig i de høje omdrejninger.

Godkendelse af svar
Fra : Mougli_97

Dato : 08-10-07 22:11

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 10-10-07 14:30

Hey Palle B.

Nu har jeg skiftet til størrelse 80... Til tider er den stadig meget død lige omkring de 40, dog har det hjulpet meget. Nu når den er kold, prutter den bare helt eventyrligt indtil den er kommet igang ! Siger det dig noget ?

Mvh.

C.K. Holmgren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-07 16:35

Mougli_97 Principelt tager jeg kun spørgsmål hvor jeg får mange stjerner, sorry.

Kommentar
Fra : Mougli_97

Dato : 10-10-07 20:27

Du kan jo ikke få mange stjerner for et ufuldstændigt svar... Havde du vidst 100% hvilken dyse der skulle i, så havde det været en anden sag. Men okay jeg snakker ikke med dig igen.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-10-07 16:26

MAN KAN DA ALDRIG VIDE 100% HVILKEN DYSE DER SKAL BRUGES ?!

Kommentar
Fra : hinge-silkeborg

Dato : 17-10-07 13:35

Har en PGO max - kørt 2.600 km ryger meget ved kold start, og går i stå flere gange.
KH hinge-silkeborg.