/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO, kraftigere lys
Fra : Spotbot
Vist : 2078 gange
200 point
Dato : 08-10-07 10:58

Nu hvor jeg har en fin lille scooter, med 35/35 watt H4-pære. Kan jeg så sagtens smide en 60/55 watt H4-pære i, som fx. en bil bruger..
- Eller vil den ikke kunne producere strøm nok?

Hvor meget strøm producerer sådan en scooter egentlig?

MVH

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-10-07 11:23

Spotbot, har du fået en anden fatning i? En H4 kan jeg nemmelig ikke montere. Med en 55/60 watt pære, skal vi nok regne med, at tære på batteriet, der ikke er for stort i forvejen.

Kommentar
Fra : Ernst_himself

Dato : 08-10-07 12:14

Du skal passe på med at smide en større pære i, din parabol kan brænde af og du kan smelte ledninger og springe sikringer hvis det ikke bliver lavet ordenligt. Det eneste du ikke kan ændre på er at parabolen i forlygten er af plastik og den kan brænde af hvis du smider en større pære i. Jeg ville ikke anbefalde at bytte pæren ud med en større ( rent watt mæssigt )

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-10-07 12:59

til alka,
1. H4 soklen var monteret fra standard, men jeg ved at du skal bruge sådan en fætter her:
http://thansen.dk/product.asp?c=1303761903&n=1200297316&pn=1506636621

2. Strømmen kører jo direkte fra generator - spændingsregulator - lys, det går ikke over batteriet ( det ikk nogen bil vel ) Det jo så bare det om den generator kan lave nok?

til Ernst_himself,
Selvfølgelig bliver det lavet ordenligt, den passer jo lige over. Så det jo ikke svære end et normalt pære skift. Men ja det med parabolen, kunne godt tænkes selvfølgelig. Er det noget du har prøvet?

MVH

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 08-10-07 13:16

Og ja alfa, batteriet er irriterende nok ikke ret stort

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-10-07 13:55

Spotbot, på min PGO T-REX, årgang 2001, kan selve fatningen ikke udskiftes med en fatning til H4, da den vil blive forskudt i forhold til brændepunktet/glas, så det er ikke bare, at købe en ledning til montering af pæreren i. Jeg har forsøgt mig tidligere.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-07 14:12

1. Generatoren er ikke beregnet til at levere så meget, så spændingen falder og det kan ses på lyset, særlig ved de lave omdr.
2. Parabolen brænder delvis i stykker. Mange biler kan ikke klare mere end de normale 60/55 og det vil være fristende at sætte feks. 100/90 i, men plasten ødelægges.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-10-07 20:41

Synd at jeg ikke har et billede af parabolen på Benelli 491.
Ham jeg købte den af, havde sat en større pærer i og parabolen var smeltet, så lyset var rigtig dårligt, fordi det øverste af parabolen manglede.

35watt er også rigeligt.

Du skal bare finde en cool blue pære, så det gule spektrum ikke kommer ud og lyset bliver dermed skarpere.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 09-10-07 11:23

Ja pallebhansen, det gik ikke, alt lyset blev svagere, en hel del endda

Ja NoShyGuy, 35 watt er også rigeligt haha en smeltet parabol vil jeg nu nødig stå med.
- men det ville være rart med noget endnu hæftigere lys.. Men forresten, de der cool-blue pærer, eller xenon (look-a-like) pærer kan jeg ikke finde nogen steder i 35watt kun 60/55. Du kender vel ikke et sted/side?

Alfa, du skal vidst have fat i en helt ny lygte så hvis du vil bruge H4-pærer. Jeg var så, så heldig at H4-soklen sad på fra standard. Heldig og heldig, jeg spildte da 30,- på en 60/55 pære den ikke kunne trække. Men hva pokker, den kan den gemmes til når man engang køber sig en bil..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-07 15:09

Jo de blå pære kan du få flere steder:
http://www.kgi.dk/catalog-985.php
http://www.kgi.dk/product-3368-985.php
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-10-07 16:22

Sikke et dilema i sætter mig i med alle de gode svar, og hvem der skal have de point

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 28-10-07 11:11

Tak for svaret pallebhansen.