/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus
Fra : bogge
Vist : 532 gange
45 point
Dato : 08-10-07 05:27

Og nu skal der ikke grines ! Kan man afhjælpe mangel på virtuel hukommelse med køb af flere RAM ??? Jeg har ellers 1024. - Det er fordi jeg har fået virus. Jeg bruger TDC's sikkerhedspakke. Når jeg så scanner, (scan->fjern virus->udfør), når den aldrig at fuldføre det. Den når kun at scanne omkring 7700 filer, så får jeg at vide, at der ikke er nok virtuel hukommelse. Den virtuelle hukommelse står på 1538, eller sådan noget, og jeg kan ikke sætte den i vejret.
Det havde jo ellers været nemt, hvis jeg kunne få sikkerhedspakken til at fjerne mine vira.
Det udmønter sig i, at jeg får meddelelse om, at det og det program har fundet en fejl og afsluttes. Så skal jeg sende en fejlrapport. Uanset om jeg sender en fejlrapport eller undlader, lukker programmet ned til skrivebordet. Det har noget med min Windows Media Player at gøre. Jeg havde LimeWire, men den nægtede også at køre til sidst. Jeg kan ikke engang gå ind i Start -> musik. ØV ! Er der nogen, der har et godt bud ???
bogge. ps. Jeg ville gerne give flere points, men har ikke flere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 07:50

Den virtuelle hukommelse er ikke i ram men på disken.

Når du får den fejlmeddelelse, kan det være fordi du har noget kørende, som hele tiden fylder på hukommelsen.

Nu ved jeg ikke hvilket styresystem du bruger eller om de 1538 er kB eller MB.

Hvis det er kB er det alt for lidt. Hvis det er MB er det åbenbart også for lidt til dig i din nuværende situation.
Du skal starte med at slette overflødige filer. Med en nyere windows version er det nemmes at sætte den til automatisk diskoprydning og slette indhold i papirkurven og gemte internetsider.
Derefter skal du defragmentere. Så skulle det være muligt at udvide den virtuelle hukommelse, som altså er en fil på harddisken.

Hvor ved du fra at dine besværligheder skyldes virus. ???

Det kunne jo være du bare fylder hukommelsen op med alt muligt resident, fra mere eller mindre nyttige programmer, som har været installeret.

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 08-10-07 08:28

Hej transor. Tak for svaret. Jeg ved heller ikke, om det skyldes virus. Men jeg HAR virus. Det får jeg at vide, når jeg scanner. Inden scanningen standser, får jeg at vide, at der er 3 virus.
Jeg prøver dine forslag.
Kan du hygge.

bogge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-07 09:14

du kan gratis oprette dig som bruger her - www.malwarecheck.dk

følg så vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 og læg loggene ind under kategorien hijackthis - så skal du nok få hjælp''

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-10-07 13:00

Det kan også være det er Virusen der er skyld i du mangler ram det er set før.

Prøv måske at hente nogle gratis prøve virus programmer og start op i fejlsikret tilstand og start dem og se hvad der sker.

Eller kør en online virus scanner f.eks. housecall.trendmicro.com for at se om det kan hjælpe noget.

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 08-10-07 15:26

Hej zith. Kan man starte noget som helst op i fejlsikret tilstande ? Har man ikke kun op og ned piletasterne ?

bogge

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 17-11-07 08:57

ring til harritz !!!!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 45 point
Dato : 17-11-07 10:10

efter 8 dage gentager jeg:

du kan gratis oprette dig som bruger her - www.malwarecheck.dk

følg så vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 og læg loggene ind under kategorien hijackthis - så skal du nok få hjælp''

har du klaret problemet så accepter den du har fået hjælp af - eller giv i det mindste respons

Godkendelse af svar
Fra : bogge

Dato : 17-11-07 10:28

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-07 10:47

velbekomme - men øhhh fik du hjælp via malwarecheck da ???

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 17-11-07 16:48

Hej miritck. Nej - jeg har købt en ny pc.

Hilsen bogge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-07 22:40

nå ja det er også en måde at få løst problemer på - men den trængte vel til udskiftning

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 20-11-07 14:21

har du da ik rik dd