/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Browser
Fra : hjerterum
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 07-10-07 21:13

Hej med jer jeg er lidt af en nybegynder til hjemmesidder og er i gang på en side der hedder One. com det virker ganske udmærket indtil jeg en dag så men hjemmeside på en fremmed pc der var mine sidder skubbet ud til højre side af skærmen og jeg fandt ud af via noget suport at jeg kunne gå på en side der hed noget med browsershot.org der kunne jeg se hvordan min sidde så ud på forskellige sidder alle de sidder kom frem var ens igen sad ´mine sider helt ude i højre side..... så er det jeg tænkte er der en der kan forklare mig ( Skåret ud i pap ) hvordan jeg får min sidde til at centrere på alle hjemmesider...... er det bare at jeg selv flytter det hele mere til venstre.... eller hvad gør jeg forkert....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-07 21:27

Citat
der kunne jeg se hvordan min sidde så ud på forskellige sidder alle de sidder kom frem var ens igen sad ´mine sider helt ude i højre side..... så er det jeg tænkte er der en der kan forklare mig ( Skåret ud i pap

Sæt bredde x højde i PROCENTER
ISTEDET for PIXELS F.eks 1024 x 768

100% x 100%, så skulle den tilpasse sig, efter behov.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-07 21:28

Koden kan/ du ændre, over FTP/ eller hvilket som helst andet program
Den ligger i din INDEX.HTML fil.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 07-10-07 21:44

Ja den løb jeg også ind i sin tid.
Du gør sådan:
Højreklik på indexsiden gå til sideopsætning- gå til margen.
Der er 2 rubrikker: top og margen.
Jeg sætter top til 5 pix.
og margen til 130 pix hvis jeg ikke husker helt forkert, så er du på plads.
mvh B&S

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-10-07 21:48

De der 100 % x 100 % hvor nøjagtigt er det jeg retter det...........

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-10-07 22:11

Jeg kan simpelthen ikke finde hvor jeg ændre side opsætningen

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 07-10-07 22:29

OK! hvad prg bruger du?

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-10-07 22:33

one com

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 08-10-07 09:43

Dette spørgsmål giver mig anledning til at spørge: Hvordan gør man det i Front Page

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 08-10-07 13:20

Citat
one com
Det er din udbyder, hvad program skiver du siden i?
I Frontpage gjorde jeg sådan:
Højre klik midt på siden, gå ind under properties, i den rude der kommer frem klikke du fanen "Margins" I den første rude der satte jeg værdien til 5 og den anden nedenunder til 130, så vidt jeg husker, prøv dig frem ved at kikke på siden i din browser undre forhåndsvisning.
Mvh B&S

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 08-10-07 15:22

Jeg bruger ikke noget program til at skrive i jeg laver alle mine ikoner i Photoshop og laver dem om til gif filer.... så oploder jeg dem til min side i One com det samme med mine foto dem tilskære jeg i Photoshop og oploder også dem til min side så alt jeg laver er på deres side det virker okay.... bortset fra at min side vises helt til højre når jeg ser den på en fremmede pc... måske jeg skulle finde en anden..

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 09-11-07 03:47

jeg har selv one.com du lave det via ders onlin program ikk jeg kan ikke lig online programmer da det er for indvirkle for mig da du skal skrive det meste og ikke bare smide der ind som man kan med Frontpage, Dreamweaver mm.