/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ta bort filer i Windows Vista
Fra : yleman
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 07-10-07 18:45

När jag t.ex. installerat ett program vill jag ta bort installationsfilen men det kan jag inte utan får meddelandet: "Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden", trots att jag har administratörsrättigheter. - Vad göra för att ta bort exe-filer i Windows Vista?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 18:49

Du bør altid afinstallere programmer gennem tilføj/fjern eller gennem programmets egen afinstallation.

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 07-10-07 18:53

Jag vill inte afinstallere programmer utan endast ta bort själva installationnsprogrammet.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 07-10-07 18:58

Altså bare slette en fil (exe fil)

Du kan evt. lave en anden fil ved siden af og markere begge filer > delete tasten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-07 19:43

Hvorfor vil du da gerne fjerne installations filen. Den er da ikke så slem at have liggende. Hvad hvis du får brug for den igen

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 07-10-07 19:54

> Fijala - För att spar plats på hd och för att inte ha en massa installationsfiler att ha koll på. Vill jag åter installera samma program så laddar jag ned en nyare version av samma program.

Godkendelse af svar
Fra : yleman

Dato : 07-10-07 20:07

Tak for svaret e.c.
Det fungerade! Tack! När jag sedan försökte ta bort andra exe-filer behövde jag bara markere den file jag ville ta bort. Konstigt dock att Vista beter sig på detta sätt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 21:19

Sådan opfører XP sig også ind i mellem.