/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle studio plus 11
Fra : cccf
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 07-10-07 10:38

Jeg har redigeret i Pinnacle 9 og 10 i ældre PC, men da jeg fik version 10. med mulighed for at inportere DVD titler gik det galt. når den havde hentet ca 2-3 min.
gik skærmen i sort. og jeg måtte starte forfra, jeg besluttede mig for at købe en ny PC, og efter råd fra forretningen købte jeg en intel core 2. duo processor, bundkort ABIT FATAH I TY F-190 HD. og en 400GB sata disk, 2GB DR2 ram.
De sagde det ikke var nødvendigt med et grafikkort da det kort der er indbygget kunne håntere HDV.
jeg har indstalleret Pinnacle 11.og nu har jeg balladen igen, nu går den også i sort når jeg randerer.Forretningen har haft PC nede og de har opdateret Bios men kan ellers ikke finde nogen fejl. De vil ikke tjekke Pinnacle.
Jeg tror ikke min maskine er kraftig nok men spørgsmålet for mig er om det bundkort er egnet til at køre videoredigering. ???
Når jeg trækker en HD scene ned på tidslinien, skriver pinnacle at der muligvis ikke er grafikhukommelse nok til at redigere i HD, samtidig skriver den "GPU acelrator er slukket"
OBS: selv om jeg forsøger at arbejde med alm. 500X700 opløsning går PC ned når jeg vil randere (skriv til disk) Jeg har kun winxp og Pinnacle indstalleret på harddisken.
Det var en lang smøre så tidligt på en søndag, men jeg har ikke rigtigt sovet på grund af dette så jeg håber jeg kan få hjælp fra jer.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 07-10-07 10:47
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-07 11:46

Pinnacle er fuld af fejl.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-07 11:49

Prøv med et ordentligt grafikkort. Skriv evt til Pinnacle og bed om råd .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-07 12:31

Jeg har Pinnacle ver. 10.5. De tidlige ver. havde problemer ind imellem. Da jeg ville foretage en opdatering, kunne jeg ingen ting efterfølgende. Jeg afinstall. programmet, og install ver. 10.5 igen. Det kører problemfrit på min maskine med en 1,4 gHZ AMD, 768 MB RAM, WIN XP/SP2, et gammelt Soltek SL-75DRV2 bundkort og et gammelt Inno 3D GeForce 6600 med 128 MB grafikkort.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-07 12:41

Du skal sørge for at du har den nyeste DirectX
Desuden kan du køre en analyse af directx, ved at søge og finde DxDiag på din computer
http://www.pcworld.dk/download/69/767
Tryk på :Download her
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-10-07 16:17

Jeg har nu været henne i foretningen og vist dem fejlen. DE har beholdt den .
De vil nu kigge på bundkort grafik og CPU,