/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm opstartsfejl
Fra : jerow
Vist : 825 gange
350 point
Dato : 07-10-07 10:00

Jeg har fået meddelelsen : UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME på den berømtr blå skærm, er der nogen der ved hvordan dette repareres, uden at alle opsætninger og data går tabt vil jeg være meget taknemmelig.

mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-07 10:05
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-10-07 12:32

jeg har en bedre og lettere løsning her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no9

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-10-07 12:34

og hvis det ikke hjælper:
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 07-10-07 15:23

Hej peet49
tak for dit tips, nu har jeg prøvet både /p og /r uden resultat??
vh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-10-07 18:06

tryk f8 under start af windows (vent en 5 - 10 sekunder til den begynder at starte windows)i menuen prøver du først
sidste konfuration hvor windows virkede.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-10-07 02:31

Prøv at tage en ramklods ud og sæt den i igen, eller byt dem om....

mv.
axelbjarne

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 09-10-07 19:58

Hej HCMA

via recovery consollen har jeg kørt: bootcfg / list og bootcfg scan, begge skriver at der er en Win installation 1, D:\windows.

Når jeg kører bootcfg /rebuild gør jeg følgende : angiver 1 for win installation, under indlæsningsindentifikator har jeg skrevet windows (det er måske forkert), og endelig under indstillinger for indlæsning af operativsysten skriver jeg /fastdetect.

Resultatet er at computeren skriver: fejl den valgte startpost kunne ikke føjes til startlisten??

Hvad huler er der galt. Jeg har iøvrigt prøvet at sætte disken i en dok til en ekstern usb boks, men min anden velfungerende computer kunne ikke finde den.

m.v.h. Jerow

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 20:03

Citat
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Prøv at NULSTILLE din BIOS.
Fjern batteriet + STRØM
Lad den stå et par minutter sæt batteri i igen
og genstart.

Har du en CD der høre til din ?? BÆRBARE ELLER FASTE ??????????

Sætter du den i dit drev og laver en REPARATION af din pc.
Bare følg vejledningen, og der går INGEN data tabt.

Medmindre og alt andet, det skal selvfølgelig være en LOVLIG maskine/ XP
Ellers kan du godt glemme at reparere.
Men har du fulgt ovenstående råd, SÅ er den ? lovlig.

Ellers formater skidtet og brug dette til at hente tabt data tilbage
virker også på samme disk, men bør GEMMES på en anden.

http://www.softforall.com/Utilities/FileDisk/OO_UnErase09040458.htm
http://www.google.dk/search?hl=da&q=harddisk+rescue&meta=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+harddisk+rescue&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 09-10-07 20:08

Hej disken

Yes begge mine pc'ere har fuldt lovlige installationer den ene min arbejdspc med win prof, og den "syge" en dell med win Home
vh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 20:10

Citat
Hvad huler er der galt. Jeg har iøvrigt prøvet at sætte disken i en dok til en ekstern usb boks, men min anden velfungerende computer kunne ikke finde den.

Kunne være den BARE er gået i stykker.
Eller den er formateret i fat/ eller andet.

Har læst, det kan hjælpe at smide den i fryseren, i en fugt-tæt pose
og/ eller give den 1 hurtig bank // i bordet.

Har dog ikke prøvet det selv______så den bliver på egen regning

HAR DEN VIRKET FØR
ELLER ER DET EN NY /// BRUGT DISK.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 20:14

nU KOM KATTEN

ser ind senere.

Ellers prøv KILLDISK.......

MEN SÅ FÅR DU IKKE INGEN DATA REDDET.

Er det en bærbar.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 20:17

Prøv den med batteriet.

Og alle de andre forslag bagefter.

Men kan du ikke komme ind på disken//
Hverken som USB eller andet, så er der NOGET HELT galt.

Prøv eventuelt at fjerne din USB driver og geninstaller
og søg efter NY HARDWARE _

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 09-10-07 20:20

det er ikke en ny brugt disk!! det er den maskinen er født med for et par år siden. Den virkede indtil for et par dage siden. Min datter (voksne) siger det skete efter opdatering af programmet "shrink"

og det er en stationær pc

vh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 20:27

Et eller andet, HAR DE VOKSNE lavet forkert.
Kunne DET tænkes__________
at de selv har forsøgt at FIXE problemet,
så det bare er blevet VÆRRE.

Ellers kan det være en LUS/ VIRUS der er kommet ind,
og gjort maskinen ubrugelig, medmindre du FORMARTERE ALT.

Fik selv en lus for ½ års tid side, og SAMME symptomer

PÅ DEN IGEN, OG ALT VAR væk med vinden,
dette var dog et såkaldt cms script, jeg bare ville ÅBNE == sort puter
http://www.google.dk/search?hl=da&q=disk+repair+tools&meta=

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 09-10-07 20:48

når jeg booter op fra cd'en og kommer til D:\windows, kan jeg gå til c:\, hvisjeg så laver en dir siger den: der opstod en fejl under mappeoptællingen. siger det noget?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-10-07 20:56

WinXP burde da ligge på Crevet og IKKE D.
Har du installeret flere gange på hvert sit drev ??

kan du komme til at rep. din boot.ini ? http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29
eller:
skriv følgende notepad (notesblok) (eller kopier det ind) og gem som boot.ini og sæt det ind på C:\boot.ini
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS (hvis Windows2000/98 skal WINDOWS erstattes med WINNT)
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Original er det:timeout=30, men kan sættes til hvad man vil.

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 09-10-07 21:11

hej hcma
Jeg ved sku egentlig ikke hvorfor windows ligger på D:\ , boot.ini ligger tilsyneladende på C: men kan ikke åbnes, så der er nok kun den tunge vej tilbage !

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-07 00:53

Kør din XP CD_
når du kommer så langt ? at den spørger om du vil installere eller REPARERE
KLIKKER du på reparer. og venter...

Så kommer du til tastatur
vælg DK + enter MANGE gange.

Du bliver bedt om at logge på drev C: // D: = LOG PÅ MED TALLET
TASTEN 1 __muligt, at DU har flere valg
KLIK ENTER
har du password på din ADMIN indtast disse
ellers bare klik ENTER

DEREFTER indtaster du help__bare for at være sikker.'

Derefter fixboot og/ eller fixmbr
du bliver nedt om at godkende dette med et Y/J

Den skulle så gerne starte fra drev C:
OG BLIVE VED MED DET::.

NÅR du laver ovenstående, bør du kun have 1 DREV i din maskine.

Skulle det gå helt gal så lav det samme,
og indtast sfc/scannow muligt du skal tilføje ..FIX.. eller ..F.. efter sfc/scannow ?
og den skulle gerne gå igang
med at oprette filer og alt muligt andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-07 00:55

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-07 01:34

Følg ?? disse billeder og håb på det ikke går GALT
Opstarts___billeder, når du booter.
Vil lige tilføje___at disse er fra en PRO / UK
men tvivler på den store forskel, da / dos ikke kan snakke DK
http://www.steenmartinsen.dk/billeder/thumbnails.php?album=13

Og kvaliteten er LIG 0000.
Da det var optaget, under et forsøg på at lave en fat32 om til nfts
hvilket lykkedes___med masser af fejl og mangler