/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvem var i NV 6/10?
Fra : nemifan
Vist : 791 gange
279 point
Dato : 07-10-07 06:57

jeg har en historie angående det.
man skal kunne kende NV godt for at forstå denne historie.
jeg havde lige været til spejder møde på rådhus pladsen og mig og min leder var de eneste fra vores gruppe tilbage. min leder skulle hente sine forældrer i lufthavnen så vi gik tidligere end alle andre(omkring halv fire). vi tog toget til flintholm st. og så gik hun til sin bil og jeg gik ned til "hellerup toget" og ventede så jeg kunne komme til fuglebakken. først kom toget mod ny ellebjerg på hellerup siden. det fik mange til at gruble. så kom det rigtige tog. togmanden i højtaleren sagde at de ikke ville køre til fuglebakken, men jeg troede at de mente at de ville gå forbi så min mor i telefonen ville have at jeg gik hjem(jeg bor på vibevej) frå der istedet for stien på grøndal st.. da vi(alle passagerene og jeg) kom til grøndal sagde manden i højtaleren at vi ikke kørte videre. så jeg gik ud af toget og ringede igen til min mor. hun sagde at hun ville cykle her hen og hente mig. på den anden side af broen stod der en hel række af mennesker og kiggede ud. der var blokeret begge sider af vejen så jeg løb derover og så at der var et par unge der gik på SKINNERNE. jeg kunne høre alt muligt snak "blabla politi blabla tåregas" og når jeg hørte ordet tåregas, ringede jeg til min mor og sagde at jeg ville gå ind i cafeen på broen og sidde der. der sad jeg i et kvarter og så kom hun og reddede mig. der skete ikke så meget der hvor vi var, men det ville der sikkert snart gøre.
vi gik hen til en sti af huse der ville føre os til den del af hillerødgade hvor der ikke skete noget.
vi spurgte en politi mand som vi kunne dreje om til vibevej. det gjorde vi så og jeg var endelig hjemme. min søster og far var meget glade for at se mig og min mor. min søster hadve l8ige før jeg kom hjem været på vej til sin veninde(via at hun var på evj til at bruge tog) men da hun så at der skete noget løb hun hjem igen og aflyste det.
del venligst jeres historier med mig hvis i har nogen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-07 08:16

Øh, hvad?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-07 08:16

Øh, hvad?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-07 08:50

Citat
man skal kunne kende NV godt for at forstå denne historie.

Forstår ikke noget, NV er ukendt faktor.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-07 09:07

tjahhh - alle i kbh NV var jo varskoet dagen før så både dig og dine forældre kunne vel have planlagt at du stod af på nørrebro station i stedet og blev hentet det - der var overhovedet ingen optøjer jo - al balladen var i grøndals området .. men nu har du da oplevet noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 10:26

Var det der du satte musen ud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 11:34

miritdk

nemifan stod på toget på Flintholm Station og da toget kun kørte til Grøndal, så ville det jo ikke være muligt at stå af på Nørrebro

Flintholm ... Grøndal ... Fuglebakken ... Nørrebro ...

Desuden tror jeg, at mange i området ikke havde ventet, at det ville strække sig over et større område end Grøndalskvarteret. Men det gjorde det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 12:02

Der kørte da busser rundt om balladestedet, så du kunne komme til Vibevej.
Men det var da fornuftigt at vente på mor indendørs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 12:16

Citat
jeg er en punker-pige

Helt klart en god ide ikke at blande sig

Det kunne NEMT blive misforstået....

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-10-07 13:51

Hej nemifan
hvem der var i NV 6/10?

Det var min søn, men jeg har intet hørt om den ballade fra hans side, hvilket er temmelig naturligt, da han har fået en god opdragelse, som normalt sætter ham i stand til at undgå den slags.

Men nogen kan selvfølgelig være uheldige.

Noget andet!

Hvad er jeres bud på at vende udviklingen så den slags episoder undgås ? ? ?

mvh

DkwM327

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 16:08

Jeg tror at man skal erkende at undommen er kommet for at blive.
Måske er socialdemokraterne med ritt i spidsen blevet så gamle, at de væmmes ved den friske ungdom, af ren og skær misundelse.

Og nej de unge skal ikke have lov til at ødelægge og terrorisere et område.
Men det kunne kommunalforvaltningen have ordnet for længst på Jagtvej 69, i stedet for bare at se på. Så kunne ungdommen stadig have haft det sted de havde fået foræret.

Det er for resten mærkeligt at "faderhuset" har råd til at have en tom grund liggende.
Er der andet bag hele denne affære, end vi får at vide.

Ps. Hvor blev politiet af da de selv demonstrerede.........altså hvis de gjorde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 16:25

Citat
Det er for resten mærkeligt at "faderhuset" har råd til at have en tom grund liggende.
Er der andet bag hele denne affære, end vi får at vide.

Den er til salg

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-10-07 16:51

Jeg tror at man skal erkende at undommen er kommet for at blive.

Ja - men et af spørgsmålene er jo også - Hvor længe?
Og et andet spørgsmål: Er de motiveret til at få Verden til at fungere på en bedre måde ?

Måske er socialdemokraterne med ritt i spidsen blevet så gamle, ( det er andet end alderdom der spiller ind der. - Jeg mener det er mere "Magtsyge".
---- at de væmmes ved den friske ungdom,
Er den nu også så frisk ?

af ren og skær misundelse.

Og nej de unge skal ikke have lov til at ødelægge og terrorisere et område.
Jamen det er der da heller ingen der har givet dem lov til, det er bare noget de gør, p.g.a. en dårlig "programmering" fra forældre og nogle dårlige elementer i samfundet.

Men det kunne kommunalforvaltningen have ordnet for længst på Jagtvej 69, i stedet for bare at se på.

Ja de kunne havde medvirket til det, men der er også andre der har ansvaret for denne sag.

Så kunne ungdommen stadig have haft det sted de havde fået foræret.

Havde de fået "foræret" stedet ?

Det er for resten mærkeligt at "faderhuset" har råd til at have en tom grund liggende.
Nej det er sikkert temmelig naturligt, ud fra den betragtning at "Tro kan flytte bjerge"!

Er der andet bag hele denne affære, end vi får at vide.
- Ja er du så naiv at tro at alle mennesker er ærlige?

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 17:04

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 19:21

jeg synes at de(faderhuset) skulle have lade dem få huset igen.
de har råd til at købe et godt sted og de vælger at bringe KAOS ind i sagen og så kan de ikke bare vælge et andet hus .
deres jerner er jo blevet taget af kænguru-aliens men det er deres sympati ikke(eller er det?)

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 19:23

forresten er NV nordvest kvateret. sorry at jeg ikk var mere oplysende:p

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 20:46

Citat
jeg havde lige været til spejder møde på rådhus pladsen og mig og min leder var de eneste fra vores gruppe tilbage. min leder skulle hente sine forældrer i lufthavnen så vi gik tidligere end alle andre(omkring halv fire).

"spejdermøde" på Rådhuspladsen !!!!

Citat
så kom det rigtige tog. togmanden i højtaleren sagde at de ikke ville køre til fuglebakken

fornuftigt at DSB ikke ville lade deres kunder skulle blive udsat for evt. "vold" på Fuglebakkens Station.

At gå fra Grøndals Station og til Vibevej, det tager højst 20 min. Du er jo spejder.

Citat
nemifan

Dato : 07-10-07 19:21

--------------------------------------------------------------------------------
jeg synes at de(faderhuset) skulle have lade dem få huset igen.
de har råd til at købe et godt sted og de vælger at bringe KAOS ind i sagen og så kan de ikke bare vælge et andet hus .
deres jerner er jo blevet taget af kænguru-aliens men det er deres sympati ikke(eller er det?)

Det er så din mening, men du kom jo hjem til mor, far og søster.

Selv om du i din profil skriver, at du er punker, så havde du vel spejderuniformen på, da du tog til spejdermøde på Rådhuspladsen

Hvilken spejder er du !!!!!!

Ja der findes jo de grønne og blå- pigespejdere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:05

Ans "blå pigespejdere" er da vist slået sammen med "Det Danske spejder Korps" eller hvad det hedder.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-10-07 01:24

Hvad med at bruge almindeligt dansk - e.c

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 11:20

DkwM327 >
Ikke forstået / 0pfattet
Forklaring udbedes venligst.........

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-10-07 14:41

Citat
Hvad med at bruge almindeligt dansk - e.c

- ja DKW model '32 (juli?), kunne du ikke uddybe det lidt nærmere???

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 12-10-07 15:00

svar til jeres citater/spørgsmal. ikke i rækkefølge.
jeg er fra dds(det danske spejder korps).
jeg kunne ikke gå fra grøndal til fuglebakken, fordi der blev kastet med tåregasbomber.
toget kunne ikke køre videre til nørrebro fordi nogen af de unge gik på skinnerne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-07 16:57

Men godt du kom hjem

Jeg vidste ikke, at der også blev smidt med tåregas ved Grøndal Station, troede det kun var ved området ved Fuglebakkens Station.

Men på nuværende tidspunkt kan du så glæde dig over, at der er ro i området.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 12-10-07 17:17

Jeg var i kvarteret den dag, da jeg bor tæt på Fuglebakken. Kom med toget hjem før det hele startede, men havde ikke problemer med at stå af på Fuglebakken. Politiet havde spærret af, men demonstrationen var ikke nået dertil.

Om eftermiddagen gik jeg da glip af "frisk" brød til eftermiddagskaffen. Skulle have været til bageren, men det hele var spærret af. Der var smidt en tåregasbome, så jeg blev hjemme.

Men det sluttede da fredeligt og i dag er alt igen som hidtil.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-10-07 00:16

Hej ec. og Stouenberg.

Er det mit indlæg pr. 07-10-07 16:51, i har svært ved at forstå,
eller er det det, at jeg skriver: " Hvad med at bruge almindeligt dansk - e.c"

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 19:49

Nu har der da været roligt i kvarteret i lang tid ik' også nemifan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-07 20:56

Efter at have læst dine indlæg i diverse tråde i dag den 23.10.07 , så må jeg indrømme at jeg tvivler på dit spørgsmål.

Citat
jeg havde lige været til spejder møde på rådhus pladsen

LOOOOL

Kan du dokumentere at der var spejdermøde på Rådhuspladsen.

Jeg tror mere på det du har skrevet i din profil

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=262069

Du var bange for at blive anholdt og ringede derfor til "mor"

At tage turen fra Rådhuspladsen og til Vibevej, så er det da den største omvej først at tage til Flintholm, for så at tage toget derfra LOOOOL

Du kunne jo bare have taget bussen.

Troede du, at du kunne komme til at angribe i baghold LOOOOL

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 04-11-07 19:45

øøøhh...... ved du over hoved hvad LOL står for?? du skrev "LOOOL" hvilket betyder Lauthing Out Out Out Loud........ øøøhhmmm ikke spor vigtigt, men ville bare have at du skulle vide det:)

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 04-11-07 20:14

"hvem var i NV 6/10?"

Det var jeg, det har jeg tidligere skrevet.

Citat
k1975

Dato : 12-10-07 17:17

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg var i kvarteret den dag, da jeg bor tæt på Fuglebakken. Kom med toget hjem før det hele startede, men havde ikke problemer med at stå af på Fuglebakken. Politiet havde spærret af, men demonstrationen var ikke nået dertil.

Om eftermiddagen gik jeg da glip af "frisk" brød til eftermiddagskaffen. Skulle have været til bageren, men det hele var spærret af. Der var smidt en tåregasbome, så jeg blev hjemme.

Men det sluttede da fredeligt og i dag er alt igen som hidtil.

Nyd freden så længe den varer. Det gør jeg.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-11-07 17:08

Hvor det vidunderligt at bo i Nordjylland !
/PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-07 20:33

Min gamle faster på 85 var ude med hunden i NV.