/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Myggestik
Fra : johnnyBP
Vist : 1209 gange
20 point
Dato : 06-10-07 19:48

ER der nogen der ved hvorfor nogle er mere udsatte for myggestik end andre?
I min familes er det kun mig og min datter (8 år), der er plaget af myggestik. Min kone og mine stedbørn bliver aldrig stukket, men jeg selv og min datter er meget plaget. Da min datter var spæd måtte vi en gang søge læge, da hun som den eneste i et større selskab blev plaget af myg. Jeg selv forlod et godt job i Grønland, da jeg ikke kunne vænne mig til myggene.
Lige nu er jeg som den eneste i familien plaget af myggestik over hele kroppen.
Jeg kan konstatere at det er arveligt, for min moder var også plaget af myg.
Er der nogen der har en forklaring, og eller kan anbefale et "vidundermiddel". ???
Hjælp Hjælp Hjælp
Johnny

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 19:56

Der findes en salve der kan købes i Grækenland som er god................når man er stukket.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-07 20:08

Det har noget med kropslugt osv at gøre - og de er dygtige til at spore een de bæster
Citat
Myggene tiltrækkes af udåndingsluft, varme, kropslugt og lys

misforstå nu ikke for det har ikke noget med dårlig kropslugt at gøre - men en tiltrækningsduft for de der ikke eksistensberettigede bæster

HADER MYG !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-07 20:11

btw - naturlige midler som persille og hyld afskyr de - (gnides på huden) godt at bruge som alternertivt middel mod myg - ellers for eks Autans´s protection plus der ingeholder stoffer der generer myggene og afleder dem så de simpelthen forsvinder derfra hvor du er .

I gamle dage lagde man faktisk hyldeblade og persille de steder hvor man ville af med myg - hylden er desværre ret overset - men førhen havde en hver haveejer en hyld

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 06-10-07 20:11

det er hudens lugt der er afgørende for om man bliver stukket. man kan ændre sin hudlugt ved at spise vitaminer. det erlugten af b-vitaminer myggene ikke kan lide. 3-7 dage efter man er begyndt at tage vitaminpiller, erman fri for myggestik

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 06-10-07 20:13

Plejer at være med på holdet af myggemagneter. Nu spiser jeg af andre årsager B-vitaminer, måske er det det der virker, eller også har vi ikke haft så mange myg endnu.
Forsøget værd??
KH Mette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-07 20:24

Citat
Hunmyggene bliver sultne omkring solnedgang og i de tidlige morgentimer, hvor luften er mest fugtig. Myg tiltrækkes af menneskers udåndingsluft, varme, kropslugt og lys.

Citat
De midler, der findes, er beregnet til at bruge direkte på huden. Der findes en række myggemidler i form af balsam, stifter, creme, spray og så videre. Alle midlerne virker ved, at de indeholder et duftstof, som myggene ikke kan lide og derfor flygter fra.

http://www.mst.dk/Bekaempelsesmidler/Biocider/For+forbrugerne/Myg+og+myggemidler/Tips/

Hvem og hvorfor stikker myg?

http://alternativinfo.dk/public/art_2000/myg.htm

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-10-07 20:56

I Norge bruger vi en krem der heder Eurax. den kan købes på apoteket uden recept.Den er mod kløe, tror jeg, en myggen hader den. Ved ikke om man kan købe den i dk.
alimak

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 06-10-07 21:27

Jeg er så heldig at have en kollega som myggene elsker, så jeg går fri for myggestik. Men ellers kan myggespray med DEET anbefales. Det kan desværre ikke købes herhjemme da der er en minimal kræftrisiko ved brug af det, men det virker, og jeg har da taget flere flasker med hjem fra Thailand, som min kollega har stor glæde af.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-10-07 23:00

Som flere har nævnt skulle et b-vitamintilskud være rigtig godt... Om det er lugten myggene ikke kan lide ved jeg så ikke...

Jeg selv kan konstatere, at myggene absolut ikke bryder sig om prednisolon - jeg har været og er på en temmelig skrap kur og siden jeg startede på den, har jeg ingen myggestik fået. Jeg er ellers voldsomt plaget..
Men - det er nu ikke en kur jeg vil anbefale

Vil hellere have myggestikkene

Vaxen - der starter B-vitaminindtaget når prednisolonen er ude af kroppen...

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 07-10-07 12:47

endnu et godt råd er at spise hvidløg hver dag - ikke mere end din krop kan forbrænde, hvilket vil sige at du ikke går og stinker - altså i menneske næser

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 07-10-07 12:49

Ps ---
noget andet er at du har ret - der er nogle der altid bliver stukket og så er vi andre så heldige næsten aldrig at blive stukket

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 07-10-07 13:55

vitaminpiller er virkeligt effektivt. I starten af myggesæsonen havde jeg ikke fået købt vitaminpiller, og jeg var overbroderet med myggestik. få dage efter jeg begyndte med vitaminpiller rørte myggene mig ikke mere, trods det at lejligheden var invaderet af myg. jeg tager en pille med alle vitaminer, fordi jeg tror på, at der skal være ballance i vitaminerne

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 15-11-07 19:56

Tak for mange gode råd - B viraminer vil blive afprøvet nte forår sommer