/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobilstøjsender hvor købes den
Fra : e.c
Vist : 2056 gange
100 point
Dato : 05-10-07 22:02

Åbenbart er mobiltelefoner så dårlige, at det er nødvendigt at råbe for at den anden ende kan høre det.

Så tænker jeg på om man kan købe eller fremstille en lille støjsender som rækker indenfor 5-10 meter. Således at denne højtråbende mobilbruger opgiver at bruge den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 22:09
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 22:10

UPS e.c.

Senderens rækkevidde er ca. 3 meter og koster 71 dollars, ca. 440 kr. Desværre kan den pt. kun købes i Japan, og kommer nok aldrig til Danmark. Det er nemligulovligtfor privatpersoner at forhindre mobilsamtaler omkring en i Danmark - og hele Europa for den sags skyld - med sådan en signalforstyrrer. Tanken nu er ganske tiltalende ind i mellem. Måske en spand vand ville kunne klare sagerne…

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-07 22:17

Med denne lille dims kan du blokere GSM i 5-10 meters afstand, men som allerede nævnt, det er ulovlig: http://gadget.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00493

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 22:18

Til trods for at det åbenbart er ulovligt, er der alligevel en reklame her fra september 2007

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14378

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 22:23

Sådan en kunne jeg godt tænke mig.......... men mobilråberne er jo længere væk.

Der må ikke tales i håndholdt mobil når man fører bil - så kan det vel ikke skade at jamme den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 22:31

Men det er nu mest på restauranter jeg kunne tænke mig at bruge den.

Eks.
HALLO GURLIMAGRETHE JEG SIDDER LIGE OG SPISER EN HYGGELIG MIDDAG
DET ER DEN LILLE
bsssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 22:44

e.c, jeg kan godt forstå dig. Det er da lige før vi må have en mobiltelefonlov på linie med rygeloven, eller i det mindste forlange den slukket/sat på lydløs i kirker, restauranter o.lign. steder, ingen er vel så uundværlige, at tlf. ikke kan være slukket så længe som sådan et besøg kan tage, hvis det endelig var tilfælde, burde folk blive hjemme.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 22:50

Næ ikke særlig vigtigt for tit og ofte er det en gang BLA BLA BLA BLA.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 22:58

Du må pænt spørge Grambrinus om at opfinde en lille dims du kan bruge, for dem der er i handlen, er godt nok dyre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 23:02

Ja måske kan Gambrinus.
Der er flere svagstrømsteknikere her på Kandu - så måske dukker en eller flere op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 23:11

Du må kalde på dem, for jeg er ikke sikker på de lige vil komme forbi denne kategori

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-07 23:20

En gang først i 70 erne lavede jeg en lille FM sender, der kunne jame fjerneren og sende musik til mobilradioen.

Jeg havde den med når jeg var på visit hos familien, hvis de sad og så et åndsvagt sports program eks. fodbold.
Hold da helt Hvor den bragte lykke "hos mig forstås" efter en nedkølings periode ja så kunne en almindelig konversation ta sin begyndelse.
jeg tager sguut på familiebesøg for at se fusball.

frekvenser: 850, 900, 1800 og 1900 MHz.

De frekvenser ligger jo bare lidt højere så pyt sådan en er vel blot en lidt justering. er der en bestilling, er det det jeg høre eller hvad ?.

Fnis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 23:22

Hvad er prisen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 23:26

Måske vi kan få mængderabet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 23:38

Højris - jeg tror faktisk at du kan sælge sådan nogen.
Forbudt at bruge - men vist ikke at sælge.

En radarsøger må vist også sælges.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 23:47

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-07 00:21

Ja ja e.c.

så lige noget af en fiml på flimmeren.

Ja ok. det er måske noget jeg skal begynde at se lidt seriøst på.

Mængde rabat ? er det en pontiel sælger vi her har med at gøre ??

Og hvor om alting er, så er det da her at inspirationen startede sååå jovist.
Nu går jeg op på mit loft og fortsætter med at lægge gulv og isolering,samtidig med at jeg tænker lidt over sagen.
Der er jo forskel på at lave et enkelt stk. og så at lave en 0 serie af en eller anden given størelse, men ja kimen er lagt. Vender tilbage.

Hej

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-07 00:28

Egentlig troede jeg, at jeg vendte tilbage til en skideballe af en slags fra en fodboldfanatiker.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-10-07 08:26

Før igår igang med at fabrikere/indkøbe/ anvende den type elektronik synes jeg i skulle undersøge straframmen hvis man bliver nuppet-det er jo noget med indgreb i ytringsfrihed osv kunne forestille mig det ikke blot er en bøde -i hvert fald bør det være udstyr der udelukkende kan jamme mobilos med meget kort rækkevidde -tænk hvis den jammede lidt for bredspektret -eks fly udrykningskørertøjer-så er i deep trouble.
Hvad med at henvende sig til pågældende og venligt spørge om samtalen ikke kunne vente lidt / føres udenfor/ garderoben-toilet evt samtidig med noget "mere røg "

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-07 09:23

Kig ind på forsvarets auktioner, de har sikkert
noget spionelektronik halløj brugt noget.
En ulempe er at det sikkert er på størrelse med en campingvogn.
Bare det virker så.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 09:26

Iham, jeg tror det mest er en spøg, men det er da drøn irriterende at man ikke kan få lov at nyde sin mad på en restaurant mm, pga at folks egoistiske holdninger. Selv i kirken har jeg oplevet, at mobillos ringede, ejeren blev ikke engang pinlig berørt, det er godt nok for dårligt

Det bliver spændende at hører hvorledes det kommer til at gå med DSB's stilletog, mon mobilforbudet bliver overholdt der??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 09:41

Ha ha Teil, mindre kan heldigvis gøre det, den er ikke større end en gammeldaws transistorradio, men jeg tror nok det alligevel vil vække noget opmærksomhed, hvis man kom slæbende med sådan en sjover

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-07 09:49

Citat
vække noget opmærksomhed, hvis man kom slæbende med sådan en sjover

Jeps de glemmer helt mobilen ved synet af e.c. med det store monstrum.

Altså: Det virker.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-07 09:57

Er kommet i tanke om at det nok ikke er så let enda.
det er jo ikke bare en radio, med selektivt opkald, men en helt anden teknologi.
men tanken var jo god nok.

Men jeg tror nok at jeg arbejder videre med tanken

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 17:02

Den skal jamme på kort afstand.
Jo der er såmænd også høflige folk som bevæger sig væk fra de mennesker som de sidder sammen med - og stillers sig udefor det åbne vindue jeg tilfældigvis sidder ved.

Og vel er det ej vigtigt, at høre på eller fortælle en vittighed.
Hvis det så var vigtige ting der råbes om, kunne man måske forstå det.

Det er simpelt hen manglende respekt for andre mennesker.............................

Skal der produceres, så har jeg nogle fotoprintplader og kan købe ætsekugler hvis det er.
Hvis jeg kan huske det - kan jeg måske også lave tegningerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-07 18:25

Har du så prøvet folk med en mobil i en DSB stillekupé,
de babler løs uden respekt for reglerne.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-10-07 23:08

Ja, nogle tror sgu at mobilen skal styre deres liv

Eksempel: Hvorfor kunne jeg ikke ringe dig op tidligere idag?? Fordi min tlf ikke er tændt når jeg er på arbejde, derfor

Det er da belastende at en selv "altid skal stå til rådighed" derfor har jeg ikke altid min med ude når jeg er hjemme, eller slukker den når man f.eks. er på familie besøg.

Hvad gjorde man før mobil telefonen?? Man klarede sig sgu fint uden

Hvad om vi indførte "telefon fri søndag"
Eller bare en eller anden form for "nedskæring" på det belastende overforbrug af den skide dims

- Anden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 23:16

Telefonfri søndag.....................

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 23:39

Bare vent og se, om nogle år mobiltelefonoverforbrugerne gigt i fingrene af alt det trykkeri

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 23:49

Alt det trykkeri, nej der tager du fejl - de trykker ikke så meget kun få taster.
Nummeret er kodet ind, og beskeden er forkortet.

Hi hvo g de.............. hej hvordan går det
g o di ..................... godt og dig
hv e d hen............... hvor er du henne
j si l ve si a di ..........jeg sidder lige ved siden af dig
h d s de læ ..............har du siddet der længe
j v ko j sam .............ja vi kom jo sammen
o s .........................OK ses...................
>:B ........................en eller anden smiley

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 07-10-07 13:42

muligvis svarer jeg helt hen i skoven
men denne kunne måske ligne noget i den stil ?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5132&n=10

UNIDEN UBC69XLT RADIOSCANNER

Uniden UBC 69XLT er en kvalitetshåndscanner i et
elegant kompakt design, dækker et frekvensområde
fra 25 MHz til 512 MHz.
Uniden UBC 69XLT har mulighed for at udelukke støjende frekvenser i dens 5 søge bånd
Kr 499,00

MissBe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 15:46

Det er ikke helt hen i skoven MissBe.
Det er også godt set at den udelukker støjende elementer.

Men det apparat er faktisk en slags snushane, altså luske sig ind og lytte.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 07-10-07 18:05

Ok e.c
det var bare et forsøg
jeg havde set den i det nyeste Hn katalog
og syntes at den lignede lidt

jeg lavede en ny søgning
og fandt dette lidt om lovgivningen bl.a.

http://www.dkscan.dk/wrap.php?25

http://ham.brugtgrej.dk/

http://www.google.dk/search?hl=da&q=UNIDEN+UBC69XLT&meta=

men nu skal jeg nok blande mig udenom
jeg ved ikke en sk.. om det
men det lød spændende

hilsen
MissBe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 18:23

Bland du dig bare - men det er ikke en decideret scanner jeg skal bruge men en der forstyrrer mobilsamtaler der hvor jeg sidder og spiser.
Det er et apparat som udsender støj på alle kanaler indenfor ca. 10 meter (mobil-råbe-afstand)
Det er sikkert ulovligt at scamble men heller ikke lovligt at forstyrre mig og min middag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-07 18:40

e.c du er godt nok fulgt med tiden

Citat
j si l ve si a di
denne kan jeg specielt godt li', for iiih hvor er den ofte aktuel

For mange år siden, da min datter var spæd, blev hun og jeg inviteret ud på restaurant, en mand kom hen til mig og sagde at han altså ikke ville finde sig i at få sin middag ødelagt, hvis nu babyen begyndte at græde, jeg kunne så heldigvis love ham at det ikke ville blive aktuelt.

Man burde måske selv mande sig op, og gå hen til fredsforstyrren med mobilen, og sige det sammen, måske de kan lærer noget af det, fremfor bare at blive spammet??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 18:48

Ja man følger da lidt med................... 6 børnrbørn og kun 2 stk har endnu ikke mobil.
Så jeg sender da en sms til deres fødselsdag..........mens vi er på vej der hen.
(det er altså svært at styre og smsse samtidig)

teloek (jeg kan ikke finde ud af at skrive Ø)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-07 19:03

Altså e.c. et ø kan jeg godt finde ud af at skrive på en Nokia tlf. du slår stavekontrollen til og skrive o, på min tlf skal jeg så bare trykke på tasten nede i venstre hjørne der hvor der står + og *, der trykker jeg til det bliver et ø.

hvis du nu skrev ordentligt vil din tlf. automatisk skrive tillykke når du har sat stavekontrollen til ( har mine unger engang lært mig)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 19:12

Jeg har vist ingen stavekontrol - kun TDC og Vodafon begge i høj udgave.
Den har kørt et halvt år og jeg er førstegangsbruger.
Men jeg kan skrive gennem TDC på computeren gratis - og det bruger jeg til lange beskeder.
Desværre kunne jeg ikke koble min comp. op til internettet på Korfu, for så havde det været både nemmere og billigere at smsse.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-10-07 19:13

Min mor på 55 (tror jeg nok ) kan da fint bruge sin nokia telefon til sms

Men heldigvis kan hun da finde ud af at slukke skidtet når hun ikke vil forstyrres

For det ikke skal være løgn, hun købte en smartere nokia, mindre og kan mere, bare fordi jeg fik min fine ericsson

Men hun er heldigvis lige så iriterret over andres "mobil råberi" som mig og andre medsammensvorne her i tråden..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-07 19:16

e.c jeg må da vist lige ind og tjekke TDC hjemmeside, for jeg VIL da også skrive gratis sms'er

Taunusanden... min mor er over 70 år og kan også skrive sms'er+slukke sin tlf

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 19:40

TDC > privat > mobil > mobilsevice > sms > login selvbetjening > intast mobil-nummer > intast den sendte 4 cifrede kode > send sms (ude til venstre) > nu er den klar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-07 21:27

Nå nu er jeg kommet til - login selvbetjening- gad vide om det er det samme som jeg bruger til når jeg køber musik??

Må lige finde mine koder og få det prøvet af, hold da helt op hvor skal jeg sende mange sms'er på en gang med alt det klikken rundt på tdc's sider

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 21:58

Nåe ja - måske er dette nemmere:
http://kundeservice.tdc.dk/login/

tast dit mobil nummer ind
og så det 4 cifrede kontroltal som de smsser til dig
ellers skal du ikke bruge nogen kode.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-07 17:12

Hej e.c nu har jeg prøvet at sende via tdc's hjemmeside, og det virker koden jeg har til når jeg sender ind for at få fremkaldt biller virker også til denne side, jeg manglede kun lige den firecifrede kode, så nu må jeg jo lige få sendt de 10 afsted, nu skal det da bruges

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 18:58

Meeeeen - det er kun TDC kunder som kan returnere via "svar"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-07 19:02

Ehm... det kan jeg da ikke forstå, den første sms jeg sendte var til den ene søn, han skrev tilbage at det virkede, og han er ikke tdc kunde??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 19:06

Nå men der var da en af mine venner som ikke kunne returnere, men måtte selv sende en sms.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 19-10-07 16:25

Tak for svaret Højris. Jeg og andre ser med glæde frem til billigudgaven - evt. som selvsamlermodel.

Hvis i en dag sidder på en restaurant og ikke kan ævle i mobilen.............. så kig efter en storsmilende skipperlabskovsspiser.