/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp med CDi BOks .?
Fra : Noms
Vist : 850 gange
80 point
Dato : 05-10-07 20:57

HEj jeg har en cpi popcorn, hvor jeg godt vil vide hvad en [B]CDI boks[/B] gør.? om der er nogen der har et el diagram over en.? Hvad det er man kan måle der kommer ind og det samme ud.??

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 40 point
Dato : 06-10-07 11:28

Den måler den impuls der kommer fra den lille kant på svinghjulet som passerer pickuppen.
Når den passere der, afgiver den en gnist. Elektronisk.
Derfor kan man undgå kondensatoren og platinerne, som begge bliver slidt med tiden.

Diagram findes måske på google, men du får nok ikke ret meget ud af det, da hver enkelt CDI er forskellig i ind- og udgangsmodstand.

Godkendelse af svar
Fra : Noms

Dato : 22-12-07 13:03

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : kimose

Dato : 03-01-08 15:23

det er logisk men kan der måles spænning og modstand hvis jeg står med den i hånden