/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Larm fra højre forhjul
Fra : Olemanu6666
Vist : 4792 gange
40 point
Dato : 04-02-03 14:06

Hej

Jeg har en VW Golf 2 1,8 Gti fra 91.

Jeg har et problem. Der kommer en del støj fra højre forhjul. Det er begyndt i det nye år. I øjeblikket har jeg vinterdæk på bilen, men den har kørt fejlfrit med disse før i tiden. Jeg har prøvet at bytte om på dækkene men uden virkning ! ! !

Hvad kan der være galt ? ? ? ? ?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-03 14:19

Enten trænger du til et nyt hjulleje (støjen plejer at forsvinde når du drejer til den ene side og tiltager når du drejer til den anden). Det er nok den mest sansynlige.

....eller trænger du til nye bremseklodser (lyder grimt når man bremser)

....eller trænger du til nye trækaksler (så skurrer den nogenlunde ens om man drejer eller ej. Men der er forskel i om du accellerer er bremser).

Godkendelse af svar
Fra : Olemanu6666

Dato : 04-02-03 14:30

Hej 3773!

Støjen er konstant ligemeget om jeg drejer til den ene eller anden side.

Bremseklodserne er lige blevet skiftet.

Men du har ret i at jo mere man accelerer jo mere larmer det. Det skurer dog ikke. Det er ligesom om der er nogen der slår med en hammer!!!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-03 14:37

En hurtig hammer formentlig.

Min øse er godt nok en Peugeot, men den lød slemt grimt når jeg alt andet end accellerede. Jeg skiftede først lejer (det lød ligesom dem), men problemer kom igen. Op på en lift, skil ad. Se efter om trækstængerne er slatne og "nokker" slemt. En nødløsning der kan holde et par tusind kilometer, er at pille gummimanchetten af og give kardanleddet godt med fedt. Skulle det hjælpe er du heldig, men det kommer igen. Der er kun en vej. Udskift.

PS: Så'en GTI'er, har den ikke vel mange "hypper"? Det er jo lidt hårdere ved maskinellet.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 04-02-03 14:53

Hej

Ja jo mere jeg accelerer jo hurtigere "hamrer" den.

Er trækstængerne de stænger som gummimancherterne sidder på??
Du skriver både noget om trækakslen og trækstænger. Hvad holder du mest på at det er????

PS. Jo den har tilpas med hyppere. 107 mener jeg det er for der er katalysator i ! ! !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-03 15:07

Trækaksel - trækstang, kardanled, driftaksel, tjaee....og jo det er den fidus med gummimændene på der går fra gearkasse til hjulet. Hvis du hæver bilen op, vil jeg tro du kan prøve at dreje/nokke med hjulet - så burde du høre det. På min måtte jeg godt nok have trækakslen ud af forhjulet for at være sikker, men så var der heller ingen tvivl. Lad nu være med at trække akselen ud af gearkassen, får så ryger al gearolien.

Det er rarest for dig hvis du låner en lift. Det er noget lort at ligge på ryggen i indkørslen med.

Hvis det er trækakslerne, så skift begge to. Høyer kan hjælpe http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=12&zbil=VW&kg_nr=VW.

PS: Min 106 Rallye med magnumkit kan præstere 125 hk sammen med en vild lav gearing og lav egenvægt. Det er også stærkt underholdende.

PSPS: Du har sgu ret i de 107, jeg troede de havde mere. Men fed bil anyway.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 04-02-03 15:17

Hej igen!

Det er ellers også en fed bil du har!

Der kan jeg nok ikke følge med

Tak for hjælpen!

Ole