/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bluetooth til IBM med xp
Fra : RuneBadune
Vist : 1137 gange
100 point
Dato : 05-10-07 10:37

Jeg har netop købt en IBM bærbar med Bluetooth.

Når jeg går ind i kontrolpanel > opsætning af bluetooth > diagnosticeringer, står der

"enheden blev ikke fundet. enheden er muligvis ikke installeret korrekt, den er muligvis slukket, deaktiveret, eller måske fungerer den ikke"

Skal jeg vælge at tolke det som om, at der faktisk ikke er bluetooth i den eller at jeg mangler at aktivere det på en eller anden måde? Maskinen var sat op med xp, da jeg købte den, så det burde jo bare fungere..

I enhedshåndtering ser der ikke ud til at mangle nogen driver:

Bluetooth enheder > Bluetooth bus-optæller

Mvh R

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 10:47

enheden blev ikke fundet>>>>>>>>>>>
Det er vel den enhed som computeren skal skakke med at der menes.

Normalt kan man søge ved hjælp af det program som hører til den Bluetooth.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-07 11:19

Prøv at se i Enhedshåndtering, om der mangler en driver til bluetooth, vær opmærksom på at bluetooth sandsynligvis skal aktiveres før den kan sende/modtage, på nogen computere tændes den sammen med det trådløse netkort

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-10-07 12:17

tænd for din blåtand sådan her:tryk på Fn + F5
alternativ metode start--> alle programmer --> thinkvantage --> access connection -->tænd blåtand

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 05-10-07 13:42

exterminator:
Citat
alternativ metode start--> alle programmer --> thinkvantage --> access connection -->tænd blåtand

...så hvordan tænder jeg for blåtand? Er det noget med man skal oprette en profil for hver enhed med bluetooth man har?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 17:11

Blåtand er jo kun en vej til datatransport.
For at snakke med eks. en printer skal printeren installeres når blåtand har fundet den printer (som jo har en adapter (indbygget eller sat til)
Blåtand skal ud og søge efter de enheder som den skal snakke med.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 06-10-07 20:38

hm.. Jeg må hellere lige rette op i den her thread, synes den er ved at køre ud på et sidespor..
Mit spørgsmål er sådan set ikke hvad bluetooth er eller kan, det er jeg godt klar over, men hvordan jeg finder ud af, om det installeret på min pc..

Så et svar kunne være fx

"du kan tænde bluetooth på din maskine ved at gøre følgende: ---------"

eller fx

"du kan ikke som sådan tænde for bluetooth, men det du skal gøre er at installere et emne (fx mobil), der har bluetooth, og det gør du sådan her: ------------"

Et kontant svar som fx det, exterminator gav mig..
Desværre hjælper det ikke ved at trykke fn+f5, dermed slår jeg bare wireless on/off og den alternative metode, som ellers er forklaret klart, beskriver ikke hvordan jeg tænder bluetooth; bare at jeg skal gøre det ("tænd for bluetooth")

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-10-07 23:06

Citat
Desværre hjælper det ikke ved at trykke fn+f5, dermed slår jeg bare wireless on/off

hvis der ikke er blåtand på listen, så er blåtand ikke installeret.

kør thinkvantage systemupdate, hvis der mangler en driver kommer den ind med den

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-07 23:25

ellers så smid lige model nummeret her, så kan vi da slå den op og finde driveren på nettet

model nummeret står i bunden fire tal og en bindestreg og tre tal/bogstaver mere

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 07-10-07 14:34

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg fandt ud af det ved at gå ind i thinkvantage, som du tippede mig om.. i menuen under "trådløse og almindelige netværk" kan man slå bluetooth on/off...