/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg er ikke jer
Fra : briseogstorm
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 05-10-07 09:09

Formaterede min PC for nogen tid siden, det hele har virket fint. Men jeg er åbentbart ikke ejer af min PC, jeg skulle installerer et nyt prg. men kunne ikke. Klagede der hvor jeg havede købt det. De siger så ,du skal logge på som admin/ejer.
Men det kan jeg ikke. Jeg står i træet med mit navn ( dokumenter) men højere oppe står der ejer, og der er mapper jeg ikke kan komme ind i, adgang nægtet, siger den.
Hvordan logger jeg mig på som ejer?MVH B&S

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-07 09:13

Du trykker F8 under opstart, vælger fejlsikret tilstand, og logger på som administrator.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-10-07 09:13

Du har sikkert Vista :) den vil eje det hele :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 09:18

B&S - lige et lille spørgsmål - kører du begrænset brugerkonto med for eks amust ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 10:08

Start pc
start > luk (log af) > log af.
I logon ruden skriver du:
Bruger = administrator
.......................password = hvis du under installationen ikke har skevet noget password så:
Password = et du finder på (og husk det)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-07 10:15

Jeg har prøvet at logge ind som admin.
uden pasword, det gik udmærket.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 11:39

Mirith hvad er det der amust?
Jeg kører windows xp home!
jeg kan ikke komme ind til administrator uden at køre f8 og fejlsikret tilstand, det prg. jeg har købt skal jeg hente ned fra nettet, kan jeg gøre det i dejlsikret tilstand? mvh B&S

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-07 11:42

Det kommer an på programmet, men de fleste lader sig indstallere i fejlsikret.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 05-10-07 12:24

Teil

Her gik jeg og troede, du var sat under administration, så er du adminstrator

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 12:30

Suk! Når jeg er fejlsikret tilstand kan jeg ikke gå på nettet. Hvordan filen skal jeg så kunne hente mit prg.?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-07 12:40

Vælg fejlsikret tilstand med netværk, så kan du.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 13:24

B&S hvis du ikke kender amust så har du det nok ikke

hvad er det for et program du skal hente siden du får de problemer - det KAN jo være en sikkerheds risiko

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 05-10-07 14:17

Du er ikke alene, - jeg har det samme problem som ejer og administrator, - bliver ofte nægtet adgang til sletning m.m.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 15:32

Miritdk:Det er Nero Photoshow deluxe Jeg har haft det nede men mistede under formatering. Det undre mig meget, for jeg købte den nye Nero og der har jeg ingen problemer med at hente det igen.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 15:33

Men - men jeg kunne f..... tænke mig at eje min PC igen og kunne komme ind til alting, føler med dig Nul7, det er da for meget. Mvh B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 15:41
Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 16:57
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 17:03

Når der installeres bør man lave administrator pasword i starten når der bedes om det.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 17:10

E.C kan bare ikke huske at jeg er blevet bedt om det nu har 1 admin foruden mig selv og jeg kan ikke komme videre, bliver nok nødt til at foramterer igen. og øv. men tak også til disken, men jeg kan ikke finde ud af det. Sorry. mvh B&S

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-07 17:11

Jeg overtog en laptop fra et firma, alt uvedkommende var slettet
ifølge deres admin. Fik brugernavn og pasword til comp.
Det virkede ikke, der var vist renset for godt ud i den pc.
Legede lidt med muligheder og opdagede at administrator
som brugernavn og intet i pasword, åbnede for comp.
Fantasi skal der til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 17:15

Det lyder som en win 98/ME Teil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 17:22

Under installationen kommer der til at stå
Brugernavn= dit navn
Password = nogetdufinderpå
Det er her du bliver administrator, eller får rettigheder som administrator.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-07 17:25

Jo e.c. det var W98

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-07 18:32

Citat
Når der installeres bør man lave administrator pasword i starten når der bedes om det.

Gør det aldrig selv.
Men GODT hvis der er flere brugere...

Men er der ikke UNDER installationen, lagt password
klikker du bare enter 2 gange og du er inde.

Citat
men højere oppe står der ejer, og der er mapper jeg ikke kan komme ind i, adgang nægtet, siger den.

Men er MEGET i tvivl, hvad du egentlig mener.
Mappen du henviser til, KAN være en GAMMEL
indstallering/ mappe, der ikke indeholder noget
prøv at højreklike på den/ egenskaber
er den BLOKKERET eller skrivebeskyttet så fjerne disse.

Ellers kan det være du ikke har ? gjort den til DIN/ EJER.
Kan IKKE lige huske hvor den findes, men mener i system ??

Men pøj med det. TRÆLS med at rode frem og tilnage med det.
Husk at FORMATERE det hele, så opstår problemet ikke mere.
Og gem dine data.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 18:37

Citat
Ellers kan det være du ikke har ? gjort den til DIN/ EJER.

Plejer at være ANDRE ting der gør at du ikke
kan LÆSE en mappe__ virus eller andre ændringer.
Men har været ude for det, ved at køre programmer/ på prøve.
MEN aldrig blevet smidt af som ejer...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 18:39

BTW_ har selv haft virus/ mallware af Nero...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 18:43

Det kunne JO også være en dårlig XP- CD ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 19:26

hvis du hellere vil bruge den du ikke kan downloade af nero - så prøv at afinstallere den du har liggende helt og holdent - fra tilføj/fjerne programmer - gå derefter i start - kør - skriv regedit - og find mappen med nero og slet den - brug så søgefunktionen - start og derpå søg og led efter alt der har med nero at gøre og slet det - rens din internet explorer og genstart maskinen. Når du starter op igen så højreklik på start og vælg stifinder og find mappen med neto - slet - og genstart igen - prøv derpå at downloade den version du ville hente

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 19:45

Citat
neto

Hjælper IKKE meget, HVIS man stadig ikke har adgang til ? EJER

Og der er MEGET der er ''bundet'' sammen med Nero i REGEDIT,
så den ville jeg absolut IKKE anbefale.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 19:46

Citat
absolut IKKE anbefale

Når men end IKKE kan komme ind som EJER__altså

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 19:55

men prøver at formatere, der er nok ikke anden udvej, ud af rodet. Hører af mig igen. tjaw B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 19:57

joooeeh disken - det kan faktisk netop være grunden - eller een af dem

B&S - javel - så held og lykke med formatteringen da

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 19:59

Citat
jeg kan ikke komme ind til administrator uden at køre f8

Og kan du endelig komme ind i F8 / og slette REG_filer
så er der noget galt... ELLER.

Så kan man JO OGSÅ slette den bruger, der ''ikke''
står som ejer.

Prøv at studere sidste link jeg gav.
Eller prøv ??? om du har sat DIG selv som almindelig bruger
i kontrolpanel/ brugerkonti/ brugere, SLET DEM der ikke bruges.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 20:00

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-07 20:04

Og lige en KORT___igen

Lad være med at GEMME dine indstillinger, fra NU, og overføre dem.
Til en ny installation

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 05-10-07 22:11

Citat
hvis du hellere vil bruge den du ikke kan downloade af nero - så prøv at afinstallere den du har liggende helt og holdent - fra tilføj/fjerne programmer - gå derefter i start - kør - skriv regedit - og find mappen med nero og slet den - brug så søgefunktionen - start og derpå søg og led efter alt der har med nero at gøre og slet det - rens din internet explorer og genstart maskinen. Når du starter op igen så højreklik på start og vælg stifinder og find mappen med neto - slet - og genstart igen - prøv derpå at downloade den version du ville hente

Indsæt din tekst her
Jamen alt det her Miritdk har jeg været igennem, virker desværre ikke, og 1000 tak disken nu - lige nu formaterer jeg så - har gemt alle vigtige ting på CD'er hårber jeg da. Wisch me look! tror jeg det hedder. MVH B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 06-10-07 00:38

Men jeg vil have herredømme over min pc, selvom jeg er af hunkønMvH B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-10-07 02:49

Citat
Men jeg vil have herredømme over min pc, selvom jeg er af hunkønMvH B&S

FORSTÅR dig _____________
Hvis andet ikke virker __PÅ DEN.

Bare du ikke tager gamle ? minder med__

MIN møj/ kælekat er OSSSSSE kun en HUN_ ditto
men elsker at være hjemme, på en EJER______________________________________

Håber du får SKIDTET op å då
...

Godkendelse af svar
Fra : briseogstorm

Dato : 07-10-07 21:38

Tak for svaret disken. Og alle I andre ildsjæle. Puha! hvor det tager tid. Men nu ejer jeg min PC, det ku' da også lige ligne noget andet, har ikke kunne hente mit prg. Men det er et helt andet ?. Som Nero nok besvarer en af dagene.Men nu har et andet probelem med en manglende DLL fil som jeg ikke kan løse, men det er jo fint nok så er jeg med til at holde jer til ilden herinde. 1000 tak. Mvh B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-07 21:41

går du og smider dll filerne ud B&S

der er sikkert nok nogen der kan hjælpe med det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-07 21:53

DU skal da ikke lukke, hvis du ikke har fået svar.

HJEMME_HJÆLP ydes også, men skulle du prøve
KOMMANDOPROMPT

skriv SFC/SCANNOW +begynder den ikke SELV, så
SKRIV SFC/SCANNOW/F eller FIX
Og den gendanner dit system, så ALLE XP filer bliver gendannet.
Kræver KUN; at du sætter din XP cd i drevet, og lader være med at afbryde

Kommandopromp ligger i START/ ALLE PROGRAMMER / TILBEHØR

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 21:53

Inden du installere for meget - ligger dit styresystem på C:
Dobbeltklik på denne comp. for lige at se efter.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-07 21:54

OG det sletter IKKE gammel DATA,

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-07 21:57

Eller bare en KOPI af sig sig selv.
Flere installationer OVENPÅ hinanden,
og du får en MAPPE DER HEDDER WINDOW 1 - 2 o.s.v