/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Øhh hvad er årsagen til ??
Fra : Sunowich
Vist : 661 gange
200 point
Dato : 04-10-07 22:30

Min søn har for nyligt fået en ny pc med win Wista på og den har kørt upåklageligt Han spiller Wow og pludselig medens han spillede i går sagde den en enkelt hylelyd og så var der ikke mere skærmbillede Prøvede så at sætte skærmen til anden puter og den virkede fint Når man så vil genstarte kommer den igen med hylelyden og starter op ....lyder det som dog uden forbindelse til skærmen Ville lige se om skærmkortet ( hvis det ikke er integreret ) sad løst eller nogle ramblokke eller noget men den er så også plomberet såe ..Og ja jeg ved godt at hvis jeg bryder plomben er der ingen garanti og er også klar over at den skal til forhandleren: Men er nysgerrig af natur
Med venlig hilsen Sun

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-10-07 22:38

Nu er der jo koder på disse hylelyde eller bip , normalt giver putteren, som du jo sikkert ved, et enkelt bip når den starter. Nu skriver du ikke hvilken putter det er men jeg vil tro det er bundkortet eller skærmkortet. Ram så skulle den jo sige til dem tæller den jo.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-10-07 22:40

Du kan forresten tjekke det ved at lægge en cd med autorun i drevet hvis den starter op og går i stå efter et stykke tid så er jeg næsten sikker på at det er bundkortet. Har den lugtet?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-10-07 22:44

Ja hvad fortæller den dig ??

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Ja du kommer nok til at gå til forhandleren !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-07 22:55

DEn er ellers fed den der side Natmand men det er vel nærmest et dobbelt så langt beep end normalt og kun det ikke noget alm beep

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-07 22:56

Vil prøve det me cd'en i morgen stig.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-10-07 23:11

Jeg havde det problem den anden dag, at når jeg startede computeren, så kom der ikke bare et bib men to forskellige... og det blev ved indtil jeg afbrød strømmen igen (det lød nærmest som en ambulance...) Men i øvrigt slukkede computeren sig selv efter ca et halvt minut....

Efter dyberegående undersøgelse viste det sig, at køleblokken på processoren ver belevet løs. Da jeg fik den skruet fast igen kørte det som det skulle....

Men ja, med en plombering (og forhåbentlig garanti) er det da bedst bare at sende den ind....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-10-07 23:12

Men jeg tror bestemt ikke, at det har noget med Wow at gøre...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-07 23:25

Nej mener heller ikke at Wow skulle være grunden men ville bare dermed antyde at den jo var belastet da det skete.
Mvh Sun

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 05-10-07 00:39

Hvis den lyder som enambulance er det normalt processoren, som er blevet for varm.
For dårlig køling, og for meget spil, eller for dårligt computerdesign.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-10-07 01:04

Det kan meget vel være at din strømforsyning ikke er stor nok til at bære det behov dit skærmkort har for at køre det spil. Desværre synes jeg ofte der er sat en for lille strømforsyning i PC'er. Jeg mener at der skulle sidde minimum en 450w i nutidens computere, måske endda mere med der spil der findes i dag.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-07 11:51

Tak for svaret transor.Den lød ikke som en ambulance men du havde ret det var køling af processor den blev sendt til rep og fin noget nyt (siger de, hvis det ikke var fordi det manglede helt) kølepasta mellem processor og blok.

Mange hilsner fra Suno
Ps tak til jer andre også Og så er mine spørgsmål lukket alle sammen og min samvittighed i orden