/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ægypten
Fra : annettemor
Vist : 819 gange
300 point
Dato : 04-10-07 13:36

Hej

Vi er ved at planlægge en tur til Ægypten, uden børn. Det skal være bade-strand-afslapnigs ferie men også med mulighed for en 1-dags tur ud og se pyramiderne.
Har prøvet at google lidt, og finder mange fede hoteller, men vil gerne hører fra nogen som har været der.

Mvh Annettemor

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-10-07 13:59

Hvis du skal på badeferie i Egypten så skal det foregå i Rødehavet (Sharm eller andet ) Men man kommer da til at være så langt væk fra Cairo og Pyramider at dette ikke kan nåes på en dag. Det er typisk en to-tre dages tur at nå fra badestederne og så op til turistseværdighederne.

Tager personligt kun til Egypten for at dykke, synes ikke om den behandling man får som turist.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-07 14:09

De store pyramider er i Giza i nærheden af Cairo.
Det er ret langt væk fra badestederne, som er ved rødehavet.

Du kan formentlig ligeså hurtigt, billigt og med mindre risiko rejse fra københavn til pyramiderne en anden gang.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-07 14:40

Citat
synes ikke om den behandling man får som turist

Hvad mener du??

Accepteret svar
Fra : Nefertari

Modtaget 300 point
Dato : 04-10-07 20:18

Jeg har arbejdet i Egypten - Sharm El Sheikh, men har da også været i Hurghada. Disse to byer er de primære turist steder i Egypten - og med gode muligheder for at tage til Cairo!
Fra begge steder er der én og to dages ture til Cairo. Jeg vil bestemt anbefale to dages ture, da man har mere tid til at opleve Cairo - som f.eks. Khan el Khalili (marked) og andre seværdigheder. Men er pyramiderne det vigtigste, kan I nøjes med én dags-turen! (enkelte rejsebureauer har éndages ture til Cairo med fly - det er naturligvis en del dyrere end med bus). Når man skal til Cairo kører man som regel sent på aftenen/først på natten og kører hele natten og når frem til Cairo om morgenen. Fra Hurghada tager det lidt længere tid end fra Sharm, da alle busser kører sammen i karavane til Cairo. Husk et lille tæppe og pude i bussen - det gør turen meget bedre! Cairo er bestemt et besøg værd - har været der mange gange.
Sharm er en del turistet, men med dejlig strand og dykke muligheder. Hurghada er lidt mere 'autentisk'. Smag og behag........ GOD TUR!

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 20-10-07 17:39

Tak for svaret Nefertari. :)