/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mekaniker/Ophug
Fra : arkibald
Vist : 2525 gange
100 point
Dato : 04-10-07 11:08

Er der en der kender et billigt sted, hvor man kan få skiftet en komplet udstødning til en Mitsubishi Galant 1,8 fra '95. Det er fra og med forrøret og alt der kommer derefter. Gerne bedre brugte dele.
Det må gerne være i KBH, men Sjælland/Falster/Lolland vil heller ikke udelukkes

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-10-07 11:59

Har du mulighed for at skifte det selv, eller evt. med hjælp af private, vil jeg anbefale at købe nyt, ved evt THansen, eller Biltema.
http://www.biltema.dk/
http://www.thansen.dk/
http://www.hoyer-autodele.dk/
eller evt. den sidste.

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 04-10-07 13:03

Det er en meget dårlig ide at montere en brugt udstødning, den kan risikere at være brændt igennem en måned efter den er monteret. Kør i stedet til en udstødningsfirma og få monteret en uoriginal udstødning, det klarer de på ca. e 1/2 time.
Hvis du selv forsøger kan jeg garantere at det gamle enten er brændt eller rustet fast, så det næsten er umuligt at afmontere.

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 04-10-07 13:45

En komplet udstødning til min gamle dyt koster ca. 8.000,- Det er endda som uoriginal. Derfor ønsker jeg et lidt billigere alternativ, da bilen bare skal holde ca 18 måneder endnu.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-07 14:15

Hoyer skal have 1519,- kr incl moms for en ny Uorginal udstødning fra katalysator og bagud.

De sælger ikke katalysatoren (plejer at holde meget længere end udstødningen) En katalysator koster sikkert hen af 3000,- kr.

Så det kan vidst ikke betale sig at lede ret længe efter en brugt udstødning. Men en brugt katalysator kunne nok betale sig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-10-07 14:26

Hvis der er tale om katalysator også, så er det billigste jeg har set ved:
http://www.biltema.dk/ 749,00 kr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-07 15:13

De dyre dele til udstødningssystemet er det fleksible forresre rør og katalysatoren.
Disse to dele plejer til gengæld at holde meget længere end resten.

Har du undersøgt grundigt om der reelt er en grund til at skifte alle dele.Det lyder ikke rigtigt.

Hvis det er typisk for din model at de forreste dele ikke kan holde mere end 12 år, må du hos en hugger kunne finde en bil hvor disse dele ikke er så gamle.

Godkendelse af svar
Fra : arkibald

Dato : 09-10-07 09:45

Tak for svaret thulin.