/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
HjemmeNASserver over internet
Fra : Speedy
Vist : 509 gange
80 point
Dato : 03-10-07 21:33

Hej

Jeg er ved at sætte min nyindkøbte server op. Men jeg har et problem:

Når jeg prøver at få adgang til den over internettet via. min faste ip, får jeg kun adgang til min router ui setup. ´Jeg har prøvet at åbne nogle porte og adde det til f.eks. "85.45.111.12:5000" men uden hjælp.

Min router er fra full rate og er en Zyxel Prestige 2602R-61.
Serveren er en Synology ds107+

Jeg har læst mig til at man skal forwarde routeren til serveren. Men jeg synes jeg har prøvet alt i router ui uden held.

Det er sikkert bare en simpelt ting man skal gøre men som bare er uden for min viden? Hjælp!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 21:53

Jeg har ikke kigget så meget på adgang til server via router.
Måske skal du kigge på virtual server
eller routing
og du skal nok enable remote managment for at styre den udefra

Som jeg kan læse i min router (Hawking)

Jeg har dog ingen server kørende endnu, og kigger med og ser hvad du kommer frem til.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-10-07 07:59

hvordan vil du prøve at få adgang til din server? med en RDP eller??

Kommentar
Fra : Speedy

Dato : 04-10-07 09:13

RDP?? Serveren har et http UI.. Så det jeg gerne vil er at få adgang til den istedet for at ramme routerens http UI. Jeg skal på en eller anden måde have redirected routeren til serveren..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-10-07 10:24

sæt din NAS til fast IP adresse (f.eks 192.168.1.15)

derefter sætter du f.eks FTP (port 21-22) til forward din NAS
hvis du vil have adgang via www så tast din wan ip adresse http://123.123.123.123:5000
(5000 hvis det er den du har sat til din NAS)
http://www.fullrate.dk/support/opsaetning_af_udstyr_porte.php

Kommentar
Fra : Speedy

Dato : 04-10-07 18:20

Yes det var også det første jeg prøvede at gøre. Men uden held.

Serveren har ligeledes ftp og den virker fint over nettet hvis jeg køre med ftp program. Gør jeg det i ie exploren siger den bare at siden ikke kan vises. Det plejer da at virke?

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-10-07 18:39

ikke hvis det er IE7 !!

prøv at sætte www til port 8080 i NAS og forward 8080 til din NAS i Zyxel

altså din ip 123.123.123.123:8080
dette virker hvis du har photogalleri ell. lign kørenede på din NAS

Kommentar
Fra : Speedy

Dato : 04-10-07 19:11

Hmm har faktisk også prøvet det.. men prøver lige endnu en gang..

Kommentar
Fra : Speedy

Dato : 04-10-07 19:15

Nej det virker ikke engang hvis jeg åbner alle porte til den...