/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Ondt i armen :/
Fra : BattY
Vist : 4213 gange
20 point
Dato : 03-10-07 20:16

Hey allesammen.

Her forleden startede jeg med at gå i trænings/motions center.
Mit problem er at efter nogle dage nu, har jeg fået rigtigt ondt i min højre arm. Det er nærmest undersiden af armen som spænder. Sådan føles det. Og det gør rigtigt ondt at bøje armen :/

Nogen der ved hvad man kan gøre ved det?

Takker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-07 20:35

Overanstrængelse

Kommentar
Fra : BattY

Dato : 03-10-07 20:40

Kan man gøre noget ved det? :o

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-07 20:41

al træning skal starte i det små for ikke at overbelaste muskler og led - lige nu - slap af og start forfra når din arm har det bedre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 20:51

Først skal du varme dine muskler op.
Og så skal træningen følge en planlagt kurve.
Ellers kan det være ligemeget.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 03-10-07 21:37

Og husk at strække ud bagefter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-07 01:21

Det kaldes tennisalbue, og kommer af for langvarig konstant spænding af en muskel.
Slap af, hold den i ro og behandl med varmepude, for at øge blodgennemstrømningen.

Sport og træning er farligt. Dyrk mere sex for at modvirke fristelsen.

Kommentar
Fra : Piil20

Dato : 13-11-07 19:54

Hvad man kan gøre....
Det kommer jo an på, hvad der er årsagen til smerterne. Det kan umiddelbart være svært at gennemskue ud fra hvad du skriver...
Men jeg ville hive fat i en instruktør, og bede ham/hende gennemgå maskinerne sammen med dig..
Smerterne kan muligvis skyldes forkert brug af maskiner eller overbelastning.. Men det skal din instruktør kunne besvare med sikkerhed... Og samtidig afhjælpe eventuelle dårlige vaner...

God bedring...

Kommentar
Fra : tutter2

Dato : 04-12-07 21:45

Du skal bruge RICE princippet for at lindre armen...
Dvs Rest, Ice, Compression, Elevation - kort sagt du skal holde armen i ro, evt lægge lidt koldt på og have den hævet ( det er lidt svært med en arm)..... men hold den i ro indtil det bedrer sig, prøv evt med 2 pamol ( må tages 4 gange dagligt) eller 400 mg ipren (må tages 3 gange dagligt).

Der er simpelthen sket en skade på din muskel fordi den er overanstrengt, så du skal ikke træne igen før smerten er væk. træn stille og roligt, varm op hver gang inden og stræk godt ud når du er færdig. Måden hvorpå man opbygger sine muskler er ved at træne, her slides musklen lidt og kroppen vil derfor genopbygge musklen så den kan modstå den styrke du har udsat den for. Og har du trænet lidt for voldsomt i starten bliver skaden for stor - derfor har du ondt. Så træn dig langsomt op, og øg evt. vægten / tiden mere og merre for hver gang.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-01-08 09:47

havde selv samme problem,når kørte curl stang,det føles som om jeg fik en f16 jaget igennem underarmen,jeg prøvede jeg ved ikke hvor mange creme,og 500kg piller,og fik binyrebarkhomon sprøjtet i underarmen,men intet hjalp,så min læge henviste mig til en Akkupunktør,der så konstanterede det var en tennis albue,og allerrede efter 3 behandlinger hos nåle doktoren var det væk,og har ikke mærket noget siden,og det bedste er når lægen henviser dig er det GRATIS,det er et kendt problem inden fo BB