/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fliser på betongulv
Fra : herrflik
Vist : 3340 gange
20 point
Dato : 03-10-07 15:56

Jeg skal have lagt fliser på mit betongulv i kælderen, men der er i forvejen malet med rigtig gulvmaling to gange. For når jeg kradser i det kan jeg se, at det ligger i to lag. Malingen har det ikke så godt, bobler op og skaller af nogle steder, men ellers sidder det rigtig godt fast. Jeg har prøvet at fjerne det med varmeblæser og en spartel, men det hjælper ikke ret meget. Så mit spørgsmål er: hvordan får jeg fjernet gulvmalingen på den letteste måde så jeg kan få lagt fliser?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-10-07 16:02

en betonhøvl

Kommentar
Fra : Ronni2200

Dato : 03-10-07 16:08

Halløjsa..

Er det nødvendigt at fjerne malingen helt??
Mener at det skulle være nok at fjerne alt det som sidder løst..

men igen kommer det også an på hvilken slags maling det er malet med, om det er Olie eller vandbaseret maling. med hensyn til hvilken produkt du skal bruge til at fjerne det med.

Man har før kunne købe noget som hedder BUMS. men ved ikke om det laves mere, det var/er møg giftigt. men pisse effektivt. men ved at man kan i alle byggemarkeder købe noget som hedder lak&maling rens.

Mvh Ronni. ( Maleren)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-10-07 16:24

Bare skrab det løse væk, det skal nok holde med fliselim...

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 03-10-07 17:11

harald nyborg sælger en "Turbo diamant slibekop Ø125" best. nr. 2518, til at sætte på en vinkelsliber, har selv købt en til at fjerne betong og maling, og den virker, jeg så prisen i sidste uge var kr. 99,-

Kommentar
Fra : janik

Dato : 03-10-07 22:20

Det er kun nødvendigt at rengøre så al fedt og snavs kommer væk. Brug evt. malerens.
Jeg er selv murer.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-07 00:23

Hejsa herrflik.
Som janik ganske rigtigt skriver, så skal du blot være sikker på der ikke sidder olie og /eller fedtrester og pletter på dit gulv - så vil en ganske almindelig LIP fliseklæber være ganske udmærket at lægge dine fliser i ......... malingen betyder ingenting hvis den ellers er fastsiddende.
Hvis du er i tvivl, så er rotw´s råd om en betonhøvl også et udmærket forslag - de kan lejes i forskellige udgaver i enhver maskinudlejning - måske også i dit lokale byggemarked - det koster ikke en herregård og så får du et underlag hvor du kan være helt sikker på at fliseklæben binder.
Den eneste ulempe ved betonhøvlen/sliberen er at den støjer ret voldsomt og støver ganske forfærdeligt - men den er effektiv.
Held og lykke med projektet.
hilsen
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : herrflik

Dato : 04-10-07 20:54

Tak for svaret bennymanden. Det lyder som om du har godt styr på det. Jeg tror jeg vil undersøge, hvad en sådan betonhøvl koster at leje.