/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af vandflaske
Fra : annled
Vist : 1783 gange
100 point
Dato : 04-02-03 11:55

Hej
Hvordan gør man en sports-vandflaske i plastic ren, så den ikke lugter sur? (jeg har ingen opvaskemaskine - og ved heller ikke, om den vil smelte...)
Mvh.
Anne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-02-03 11:59

Kogende vand ??
hmm...nej, det tager vel ikke lugt??

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-02-03 12:07

Hej Anne!

Prøv at komme lidt eddike i - ryst og skyl derefter grundigt.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-03 12:38

Kanon god måde er meget varmt vand + soda. Sidder der skidt i flasken kan du rive en klud istykker og skvulpe den rundt nede i flasken.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-03 13:24

Hej Anne
Kom en spise skefuld groft salt ned i flasken
og så fylder du den op med varmt vand (ikke kogende,for så tror jeg den smelter)
ryst flasken godt
lad det stå og virke en halv time
hæld det ud og skyl efter nogle gange
så skulle flasken gerne dufte frisk
MVH Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-03 13:37

Du behøver ikke være bange for den smelter. Det har vores ihverttilfælde aldrig gjort. Salt, soda, opvaskemaskine-pulver , det virker altsammen. Opvaskemaskinepulver er nok bedst, derefter soda og slutteligt salt som det mindst virksomme.
Tricket med opvaskemaskinepulveret er også kanongodt til den beskidte termokande. Det tager mindre en 5 minutter, så er den smuk ren.

Godkendelse af svar
Fra : annled

Dato : 06-02-03 12:26

Tak for svaret... var hverken i besiddelse af opvaskemaskinepulver eller soda, men salt virkede fint - og nej, flasken smeltede heller ikke. ****