/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Siglecore eller DualCore ??
Fra : Brassovitski
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 03-10-07 10:33

Halløjsa
Hvilken er hurtigst til almindeligt brug?
Min søn har nu en Extreme PC, med et GeForce 5500 Grafikkort, med 512 MB RAM. Processor AMD 2,4 Ghz (kører 1,67, og bushastighed 333 GhZ), og 1536 MB RAM DDR.
Overvejer en Medion med intel DualCore E2140 (Kører 1,6 Ghz) ´Bus 800 Ghz, 2048 MB RAM. GeForce 8400 GS med op til 896 turbo cache.
Er den nye maskine væsentlig hurtigere? jeg synes det er svært at gennemskue. DualCore giver vel først ekstra hastighed når der køres flere programmer samtidig (multitasking)?
Hvem kan give et kvalificeret bud på dette?
Medione'n er meget billig synes jeg 3748,74 Kr. i forhold til ydelse osv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-10-07 10:35

NB. Der medfølger Windows Vista Home Præmium på Medion'n også.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-10-07 10:35
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-10-07 10:56

Citat
Her kan du sammenligne:

http://www.intel.com/products/desktop/processors/index.htm?iid=process+desktop

Nej det kan jeg ikke da Extreme maskinen har en AMD processor.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 03-10-07 11:22

Som du selv skriver er multicore på nuværende tidspunkt mest for multitaskere.
Men flere og flere spil kommer til at understøtte flere kerner, så fremtiden er helt sikkert flerkernede cpu´er. Ville personligt vælge en flerkernet, da man om relativt kort tid vil kunne opleve en forskel.