/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Arkivloven.
Fra : spimmer
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 03-10-07 09:54

Er der nogen, der kan give mig et link til lovteksten, der fortæller, hvad jeg kan få oplyst på en afdød person i lige linie. Det drejer sig om min biologiske far, som er død i 1958.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-10-07 09:55

Jeg glemte, at da oplysningerne IKKE er lagt på EDB, så er det Arkivloven, der gælder her.
spimmer.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-07 09:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-07 10:10

For dødsfald gælder 10 år, så kan du se
hvad der er skrevet i kirkebogen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-07 10:19

spimmer

Det er ikke svar på dit spørgsmål, men fandt du John Erik !!

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-10-07 10:43

Hej Ans.

Nej det gjorde jeg ikke, så det her er et forsøg at komme frem til ham på.

Hej Teil.

Jeg har alle oplysningerne fra kirkebogen - de 10 år gælder ikke, når det er familie i lige linie!

Hej Stauenberg.

Ja - men den udpensler ikke, hvad jeg kan få eller har krav på. Jeg har tidligere fundet et sted, som pensler reglerne ud, men jeg kan ikke finde det igen. Min kone siger, det er senildement light!

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-07 10:52
Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 20-10-07 13:47

Tak for svaret Stouenberg. Du manglede resten af paragrafferne. I § 49 er de efterlyste oplysninger.
mvh
spimmer.