/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uprovokeret genstart af pc
Fra : aZiX
Vist : 636 gange
200 point
Dato : 02-10-07 21:11

Hej jeg har (som i nok har gættet) et PROBLEM...

min staionære genstarter 100% uprovokeret for vide lidt mere om hvorfor den genstarter har jeg slået automatisk genstart ved systemfejl fra.!

jeg har indtil videre modtaget 2 forskellige BSOD'er med disse info:

Citat
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000000a (0x00000004 , 0x00000002 , 0x00000000, 0x804e6617)

PFN_LIST_CORRUPT

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000004e (0x0000008f , 0x000491d7 , 0xFFFFFFFF, 0x00000000)

har ingen forstand på hvad disse fejlmeldinger betyder, har prøvet med google som henviste til windows.com her kunne jeg ikke rigtigt finde rundt håber der er nogen der har mere forstand på det end mig.

NB.
Min pc er ny formateret og opdateret(sp2, hardware updates)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-07 21:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-07 21:20
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-10-07 21:55

Prøv evt dette link,

http://support.microsoft.com/?kbid=314063

Har du opdateret dine drivere til bundkort og lign.???

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-10-07 21:56

Der må være nogle gule tegn i nhedshåndtering

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-10-07 22:54

det er stensikkert et hardware-driver-problem
som frostys skriver: kig i enhedshåndteringen og se efter advarselstegn

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-10-07 10:17

Den bedste løsning på det problem efter min mening er at starte forfra backup alle de data og filer du skal gemme og installere forfra med Windows.

Det kan være hvilken som helst Driver der er galt med og det er ikke nødvendigt det er en forkert driver kan ligeså godt være det er en driver der er fejl i fra producenten.

Så jeg ville sige du skulle starte forfra medmindre du kan huske du installerede en driver på det tidspunkt problemet begyndte på.

Ellers hvis du har nogle ideer kan du gå ind i enhedshåndtering og opdatere driver til den hardware du mener og lave en roll back driver hvor den skulle tage den driver der var til den hardware før det kan måske hjælpe på det.

Held og lykke

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 03-10-07 15:26

Det kunne også være et kølingsproblem.

prøv at holde øje med din CPU temp.

er der nogen sammenhæng mellem dine restarts og om du laver noget som er krævende for computeren?

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 03-10-07 17:39

CPU overheat er det 100% ikke... overheat er sat til 70*c og når jeg går ind i bios lige efter genstart viser den af CPU temp er 45-50*c

ser dog ud til at problemet er løst ved at opdatere bios drivere... men holder tråden åben hvis problemet skulle komme igen inden for de næste 7 dage..

tak refi (point venter lidt endnu)

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 03-10-07 22:33

hmm virkede et stykke tid :D MEN..!

Citat
BAD_POOL_CALLER

Tekniske oplysninger:
*** STOP0: x000000c2 (0x00000007 , 0x00000cd4 , 0x00000000, 0x87878750)

så fik jeg denne BSOD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-07 22:42

http://support.microsoft.com/?kbid=314492

Umiddelbart virker det som om du har et forfærdeligt rod i den komputer....

Lappeløsninger løser næppe problemerne på lang sigt.....

Gem hvad der skal gemmes og start forfra......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-10-07 23:03

enig med refi - sørg for at få taget backup af det du vil beholde af ting og sager (altså alt du ikke har liggende på CD/DVD/o.s.v.)
få så formateret din harddisk og start forfra med en ren installation.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-10-07 07:53

Præcis som jeg sagde længere oppe ;)

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 04-10-07 08:18

tja.. men formaterede min com søndag aften..

tror lidt det er en hardware fejl.. muligvis en ramblok eller noget andet der ikke sidder ordentligt.. eller en sokkel skal da lige tjekkes... eller begynder jeg nok at lege med UBCD i aften + Killdisk

og derefter reformatere jeg pc'en igen igen

Annuller spørgsmålet
Fra : aZiX

Dato : 29-10-07 19:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål