/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Vista og trådløs hopper af.
Fra : LoneG
Vist : 410 gange
111 point
Dato : 02-10-07 20:03

Har fået en bærbar på arbejde med Windows Vista. Under opstart findes det trådløse netværk nogle gange, mens det andre gange ikke findes automatisk. Ofte hopper det også pludseligt af. Signalet skulle dog være stærk nok, såååå....?

Er der nogen som kender til dette problem?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 20:17

Det kan være kanalforstyrrelser fra andre som bruger samme kanal.
Det kan også være manglende MAC filtrering så router skal kigge på kryptering først.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 02-10-07 20:19

Hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 20:25

På dit arbejde har de vel en administrator af netværket. Han ordner det forhåbentligt.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 02-10-07 20:25

"Det kan også være manglende MAC filtrering så router skal kigge på kryptering først."

???

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 02-10-07 20:26

"På dit arbejde har de vel en administrator af netværket. Han ordner det forhåbentligt."

Det er hjemme jeg har problemet og så gider de ikke rode med det ( de er meget sure!).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 20:34

tænker lidt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 21:45

Ok trådløst netværk.

Er det din router der har den trådløse forbindelse.
Og hvis - hvad hedder den

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 08-10-07 12:02

Det er en Linksys Wireless 2,4 G 54 Mbps Model WRT54 G version 2.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 12:48

Der er en flot vejledning på din Linksys CD
Det er under DOC når du åbner Linsys CD i denne computer.
Der kan vælges Dansk.
Prøv at læse den og se om du måske har glemt noget under installation.

Annuller spørgsmålet
Fra : LoneG

Dato : 29-10-07 10:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Ser ud til at en opdatering til Vista vedrørende problemer med trådløs netværk har virket - ellers tak for hjælpen!