/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp
Fra : Draeken
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 02-10-07 15:40

Hej hej....

Jeg har 5 han guppyer og 7 hunguppyer. En af mine hunner er ret tykke og så har jeg en yngle kasse. Jeg ved ikke om jeg skal ligge den i eller ikke for jeg kan ikke lide at ligge den i hvis den ikke skal føde. Kan du hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 02-10-07 15:51

Og hvor lang tid kan den overleve i den

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-07 16:14

- bare op i "buret" med den. Gi' den foder når du fodrer de andre, og hold øje med hvad der sker...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-07 16:15

- den "overlever" så længe du fodrer den...

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 02-10-07 16:18

Bliver den ikke stresset og dør

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-07 16:37

Stouenberg har ret. Op i fødekassen med den. Og nej jeg har aldrig mistet en fisk som går i fødekassen, derimod virker det som om de nyder freden fra de andre. De holder nemlig øje med hende så de er parart til at snuppe ungerne lige så snar de kommer ud, og de jæger hende mens hun føder og det stresser.

Så giv mor lidt fred men sørg for at der er god vandcirkulation i fødekassen. Dvs sæt den op i nærheden af vandindføringen til akvariet.

Held og lykke med "familie forøgelsen"

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 02-10-07 16:39

Ok mange tak

Godkendelse af svar
Fra : Draeken

Dato : 02-10-07 16:39

Tak for svaret jspi.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 02-10-07 16:48

Tak for accepten, håber at der kommer mange små søde Guppyer hos dig . Husk at give dem ungefodder eller også kan du selv smuldre noge tørfodder til dem, og så skal de fodres 4-6 gange om dagen men endelig ikke for meget af gangen.