/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvor kan leje svejsemaskine?
Fra : gxu2002
Vist : 2371 gange
100 point
Dato : 01-10-07 22:54

Jeg skal svejse lille konstruktion i rustfri stål. Hvor meget koster det at leje én for en dag eller to dage?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 01-10-07 23:13
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-10-07 08:33
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-10-07 08:53

Hos Leng Fio welding equipment i Shanghai.

Det var MÅSKE en god ide, at nævne hvor i landet du skal bruge den

Endnu et af de her spørgsmål, hvor der mangler oplysninger. Nå det bliver nok aldrig bedre her på Kandu.

MVH

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-07 09:24

Hvis du ikke i forvejen har erfaring i svejsning og specielt i rustfrit stål , så skal du ikke regne med at du kan gøre det på et pat dage. De første 8 dage går med mislykkede forsøg. Du skal også have en til at lære dig det.
Naturtalenter kan måske læse sig til hvordan.

Materialets dimension har også betydning for hvilken svejsemaskine du kan klare dig med.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-10-07 13:32

Svejsning i sig selv er et færdighedsfag, og er ikke noget man bare lige gør, hvis det skal bruges til noget. Er der tale om materialer med crom i (rustfri), er det endnu vanskeligere. Hvor tykt er materialet? Plade eller rør? Hvor meget strøm skal der til for at svejse/undgå indbrænding? Hvor hurtig skal trådfremføringen være? Hvor stor skal svejsningen være? Hvad skal styrken være?

Det kan være bedre/billiger, at henv. sig til en maskinfabrik.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 03-10-07 22:49

Skal bruges i at lukke utæthed i en vandbeholder på ca. 200 litre. Jeg bor i storkøbenhavn.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-10-07 07:12

Tror du ikke det nemmere at få fat i nogle, specielle elektoder, der er beregnet til rep. af rustfast stål???
De er altså til at finde, og så kan du jo bruge en alm. elektrodesvejse maskine, (det kunne jo være at du kan låne en af en ven, kollega, arbejdsplads osv.)

Blot en alternativ løsning, når det kun er til reperation af en læk.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : gxu2002

Dato : 15-12-07 09:38

Tak for svaret transor.