/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fjv. vandbeholder.
Fra : Eschen
Vist : 1192 gange
50 point
Dato : 01-10-07 22:44

Hej !
Skal h'a en ny -Men der er jo goså Varmtvandsveksler ? er det nogen der har det ,og er det godt?
Kalker den til?Koster der mere at bruge den? Erder noget man skal være opmærksom på?
Hilsen Bo smidt!!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-10-07 11:43

Jeg gætter på, at det er en ny varmtvandsbeholder beregnet for tilslutning til fjernvarme du er ude efter.

Du skal have en aut. VVS'er til at montere den, da det er et indgreb i en ekstern varmeforsyning, samt brugsvand.

Den kan købes i "løs vægt" f.eks. her:
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer/Varmtvandsbeholdere/Fjernvarme/9ad517b0638cc9f59679d18fbae099d3.html

- men der er masser af andre fabrikater. Så det afhænger jo noget af hvordan den skal monteres, hvilken geometri den må have, og hvad den må koste, og hvad den skal rumme.

Og selvfølgelig vil den fra tid til anden kalke til - men der kan muligvis monteres en offer-anode i varmtvandbeholderen som så skal udskiftes en gang imellem for at modvirke kalkaflejringer. Spørg din VVS mand

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 04-10-07 09:15

Om man skal vælge varmtvandsbeholder frem for varmeveksler tror jeg man kan diskutere fra nu af og til jul. Fordelen ved varmtvandsbeholderen er at du vil have varmt brugsvand et stykke tid selvom varmeværket har lukket i forbindelse med brud/renovering, i den daglige drift tror jeg ikke der er nogen forskel i kr. /øre. Men der er nogle varmeværker der har nogle specielle krav til varmevekslere da de kræver et stort flow når der forbruges varmt vand. Så i første omgang ville jeg kontakte varmeværket og forhøre mig der. Med hensyn til tilkalkning af veksler tror ikke det er noget problem, jeg har kørt med min i over 10 år uden problemer og vi er 4 i husstanden.