/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lampens betydning
Fra : xodeus
Vist : 1881 gange
47 point
Dato : 01-10-07 20:47

Hvad betyder den tredje lampe fra højre:
http://img505.imageshack.us/img505/2513/01102007ga7.jpg
Det er en Renault Scenic 1998

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 20:48

Det ligner en bremsealarmlampe fordi klodserne måske er slidt ned.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-10-07 20:49

Nye bremseklodser måske.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 20:56

Har den blinket et stykke tid når du bremsede. For der kan sidde en føler i bremseklodsen som mærker metal ved nedslidning af klodsen. Der sidder en ved hver skivebremse.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-10-07 20:59

Det ligner noget bremse alarm, spørg Renault forhandleren eller se i instruksbogen eller lån en bog på biblioteket om bilen og tjek det

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-10-07 20:59

Det ligner en ABS lampe.... da der er er hakker i bremse bakerne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 21:12

Benjamin.Hansen har nok ret - og det kan du afprøve ved at bremse på en gruset vej.
Hvis den blokkerer hjulene............... så er det ABS lampen.
Fejl på ABS kredsen = ingen ABS funktion

Jeg har selv testet min Xantia på den måde - for min ABS lampe lyser nemlig.

Det er på Xantia en lampe hvor man kan se en bil der slingrer.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-10-07 21:32

Den betyder at du skal på værksted.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-10-07 22:08

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 36
- Annullerede 13
- Slettede 0
Ialt 51

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-10-07 22:19

Det er ganske simpel din bremselampe. Den lyser når der er for lidt bremsevæske i beholderen.
Grunden til det kan være en utæthed eller ganske enkelt at dine klodser er slidt lidt ned og kompenserer for det ved at bruge væsken i beholderen i rørerne.

Se efter om der er bremsevæske nok på.
Se efter om dine klodser er slidt ned. Er der mere klods tilbage, kan du fylde efter med bremsevæske, så skulle lampen gerne gå ud igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-07 22:39

Bremsekontrollampen lyser

Når der er for lidt bremsevæske
eller
når en bremsebelægning er slidt ned til kontrolkontakrten
eller
håndbremsen ikke er helt sluppet.

Hvis det kun er på kolde morgener den lyser er det fordi bremsevæsken er lige til grænsen.
Når den varmes ligt i løbet af dagen stiger den lidt over grænsen.

Alle advarselsnivauerne er sat lidt i god tid. Så der er ikke akut fare . Men lad det ikke blive en sovepude.

ABS kontrollampen vil kun lyse underkørslen, hvis der er en fejl på ABS systemet, ikke fordi det træder i funktion. Den lyser lige når man slutter strømmen med nøglen. Det er for at vise at pæren kan lyse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 09:34

Citat
ABS kontrollampen vil kun lyse underkørslen, hvis der er en fejl på ABS systemet, ikke fordi det træder i funktion. Den lyser lige når man slutter strømmen med nøglen. Det er for at vise at pæren kan lyse.

Det er muligt den gør det på en Renault.

På min Citroën Xantia som også er Fransk, der lyser ABS lampen hele tiden med isat nøgle og under kørsel.............ved bremsning kan hjulene blokkere.