/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bws problem
Fra : neccc
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 01-10-07 19:13

Hejsa

Jeg har et lidt underligt problem, jeg er ved at lave en yamaha bws ng, den har det problem at hvis man giver den fuld gas kører den dårligt som om den får for meget benzin, hvis jeg bare giver den lidt midre gas begynder den er kører rent, jeg tjekkede dyssen, og der sad en 78 i jeg prøvede at ændre den til 72, men der var ikke nogle forskel, der er jo manual chocker på sådan en og jeg har tjekket at den kan gå op og ned, og når jeg giver den chocker mens jeg kører bliver det være, jeg har tænkt på kan det være nålen i kaburatoren der skal justeres?

Kommentar
Fra : Ernst_himself

Dato : 01-10-07 19:25

Lyder ikke umidelbart som nålen, men stil den da midt i for en sikekrhedsskyld. Det lugter langt væk af forkert dyse, det kan være du skal endnu længere ned. Kom frisk med din opsætning.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 01-10-07 19:27

det hele er std, og den har lige fået nyt stempel.. og men jeg har også lidt mistanke til udstødningen, synes ikke der er ordeligt tryk på ud, og der er også boret nogle huller rundt om måske af samme grund.. kunne det være det? jeg har kigget nogle steder på nettet og der stod 72 var std er der nogle der har et andet bud?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-07 23:34

Tror nu ikke at standard dysen er så stor som 72
Prøv først at fjerne luftfilteret, kører den bedre, så er dysen for stor, eller luftfilteret trænger til rensning/fornyelse.
Flyt nålen nedad, altså længere ud af gasspjældet, og se efter at nålen er ordentlig låst (Sidder fast)
Sæt også et nyt tændrør i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-07 15:56

Du tjecker om udstødningen er tilstoppet ved at løsne den oppe ved cylinderen.

du skal muligvis skifte pakning bagefter, hvis den brænder den af.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 06-10-07 12:16

Hej

Jeg har prøvet at pille luftfilteret ud, måske hjælp det meget lidt, så har jeg prøvet at sætte en anden udstødning det hjælp ikke, også til sidst har jeg ændret någlen plascering det hjælp måske også lidt.. men den kører stadig bedre med 2/3 gas, kan godt kører med fuld gas, men går den bare lidt ned i fart.. tror jeg vil prøve at gå længere ned i dyse, er der nogle der ellers har nogle gode forslag ? har også givet den nyt tændrør og stempel. og nye pakninger

Kommentar
Fra : tøfut

Dato : 27-10-07 17:54

du kan prøve at justere din luft skrue er der tun på den så kan det være forkert dys og nål justering