/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vedr. jægere
Fra : vith
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 01-10-07 11:27

Hvad må de skyde lige nu (i dag) og hvor tæt må de gøre det på mit hus/min grund?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-10-07 11:36
Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-07 13:26

Fra i dag må jægerne nedlægge næsten alle det som er omfattet af jagtloven. Undtagelserne er hvis der er særfredninger for et lokalt område. Det skal man ind og se i loven eller en jagttabel.

Ingen må gå på jagt på din grund uden din tilladelse og ingen må gå på jagt på nabogrunden på en sådan måde, at der sker hagl nedfald på dit hus, have eller din gårdsplads.

Hvorfor spørger du? Har du problemer med dine nabojægere, så tag en snak med dem.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-10-07 14:27

Tak for svaret bb1

Jeg spørger bare fordi jeg synes de er lidt tæt på i dag - var bare nervøs for at blive ramt, hvis jeg gik ud i haven! (Så jeg ventede med at hente min post til de var væk!!)

Og så var jeg i tvivl om de måtte skyde noget, men det det må de så godt.

Forhåbentlig kan man have tillid til jægere, men jeg har hørt at her er krybskytter i området, så jeg ville bare vide i hvilke tilfælde jeg kan tillade mig at "jage" dem væk. Det lader til at de skal helt ind på min grund før jeg kan gøre noget.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 01-10-07 14:35

Tak for svaret bb1.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-07 15:09

Ja vith du skal faktisk "fange dem" inde på din grund, gør det evt. med et foto. Nu er langt de fleste jægere jo fornuftige mennesker, så hvorfor være bange. Der findes krybskytter, men de er få i antal og arbejder meget sjældent ved høj lys dag, så dem behøver du heller ikke være bange for.

Skulle du opdage nogle, så ring straks til politiet.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-10-07 15:24

Tak for rådene, bb1

Nu kan jeg roligt gå ud i haven - de overholder jo reglerne (har bare aldrig set dem gå så tæt på før)

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 26-10-07 17:54

man må ikke afgive skud inden for 50 meter fra dit hus. Med mindre der er en sammentykke med ejeren af huset.