/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Update
Fra : føroyar
Vist : 605 gange
75 point
Dato : 30-09-07 22:09

KAN IKKE FÅ MIN PC TIL AT UDFØRES WINDOWS UPDATE.?
Jeg bruger XP. Og HOME udgaven.Har tidligere udført dette. Pludselig kommer der meddelse om at jeg ikke er administrator... bla.bla.....-hvilket jeg står som. Er det mon et fluseben der er sat forkert?
Eller måske Antivirusprogram der blokerer? ( Jeg kører gratis udgave af AVG.)
Skulle der være nogen i kongeriget DK- derkender en løsning bortset fra den tunge vej til Microsoft betalende linie. På forhånd tak. Marcus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:24

Hvordan kommer du til Windows update ? Er det ved at klikke på Start - Alle programmer - Windows Update, hvis ikke så prøv det, knappen Windows Update er fast ovenover alle programmerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 22:37

Prøv om Dial-A-Fix ordner det http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Kør "Fix Windows Installer" og "Fix Windows Update".

genstart din pc

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 30-09-07 22:41

Tak- jeg kommer netop til update ved :start/knappen fast over alle programmer. Jeg får forbindelse til UPDATE der scanner mit originale licensprogram og derefter meddeler at jeg ikke kan få adgang da jeg ikke er administrator. ?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:43

Tror du det er noget at anbefale mirtdk ? Jeg har kørt den i dag, i forsøg på at få installeret HJT, nu er hele computeren så rodet at jeg knap nok kan finde rundt på den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 22:44

kører du et brugerprogram som for eks amust ??? i så fald kan du override ved at holde ctrl - eller shift - nede mens du klikker dig ind på siden og derefter klikke på de opdateringer du skal have ned.

Har du for i øvrigt sikret dig at ie er standard browser - sådan bare for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:45

Er du administrator ? Prøv at se under Bruger konti i Kontrol panel, om nogen eller noget har ændret din konto

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 22:46

o.v.n - dial a fix skader ikke - men kan give ekstra problemer på en i forvejen "rodet" pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:47

Internet Explorer behøver ikke være standard browser, jeg bruger Firefox som standard, men når jeg klikker på Windows Update, åbner Internet Explorer som skal bruges til update

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 22:51

o.v.n næææh - men af og til driller det med for eks firefox - og det kan jo laves om igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 23:05

Citat
Pludselig kommer der meddelse om at jeg ikke er administrator
... kunne tyde på du har en bruger med begrænsede rettigheder og skal bruge adm kontoen

bruger du et program - som for eks 1-defender eller lign ?????????????????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-09-07 23:09

Citat
Tror du det er noget at anbefale mirtdk ? Jeg har kørt den i dag, i forsøg på at få installeret HJT, nu er hele computeren så rodet at jeg knap nok kan finde rundt på den

Hvorfor siger du sådan noget ? Dial-A-Fix har hjulpet masser af brugere, der har haft problemer med Windows Update og andet. Jeg har aldrig, ALDRIG hørt om, at den har lavet rod i maskinen.

Føroyar, har du et program der begrænser brugerrettighederne i IE, som f,eks Amust Defender, eller Dropmyrights ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 23:16

Citat
Jeg har aldrig, ALDRIG hørt om, at den har lavet rod i maskinen
nå ja så siger at et eller andet har ændret ikoner og mappeindstillinger på min computer, glem at det er sket lige efter at jeg kørte Dial A Fix

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 23:28

o.v.n du må da have haft en grund til at køre dial-a-fix - så problemet er jo nok ikke lige den

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-09-07 23:39

o.vn. Det lyder lidt som om, dit Windows er moden til en format. Det gør vel ikke, at du fremover skal forhindre brugere, i at køre Dial-A-Fix, hvis det kan hjælpe dem ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 23:44

Jeg vil sandelig ikke forhindre nogen i at køre hjælpsomme programmer, i har total misforstået mit indlæg, jeg spurgte om det var noget at anbefale, og har fundet ud af at det kan hjælpe nogen, bare ikke mig UNDSKYLD forvirringen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 23:46

læg en log ind på malwarecheck.dk o.v.n

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-09-07 23:49

Alt forladt o.v.n.

Og ærgeligt, at du er en ud af måske 500, hvor der forekommer bivirkninger. Det KAN jo ske, næsten lige meget hvad man gør.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 23:52

Jeg har en log her på Kandu miritdk, jeg har glemt koden til min bruger på Malwarecheck, har forsøgt med alle tænkelige koder som jeg normal bruger nu trækker jeg mig fra dette spørgsmål, det skulle ikke dreje sig om mig, men om spørgerens opdaterings problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 23:54

glemt kode på mc - bare få en ny

og det drejer sig sandelig da også om spørger problem - det er bare svært at fokusere på nogen man ikke får svar på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 23:56
Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 01-10-07 21:51

hei igen. jeres gode råd har endnu ikke hjulpet.- desværre. Nu ringede jeg til microsoft og blev henvist til :Support.microsoft.com/ph/6527
Når det drejede sig om WINDOWS UPDATE ville de gerne hjælpe mig----siger De. Jeg vender tilbage.- endnu engang mange tak.