/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbning af PDF-filer
Fra : BjornJ
Vist : 3972 gange
100 point
Dato : 30-09-07 21:05

Hvordan åbner jeg PDF-filer?
Det har tidligere ikke været noget problem, men nu kan jeg ikke!
Jeg har forsøgt via nogle hjemmesider der bruger dem, men der sker ikke noget.

Bjørn

Kommentar
Fra : me67

Dato : 30-09-07 21:06

Har du Adobe Reader installeret ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-09-07 21:10

Det tror jeg nok, hvor kan jeg se det?

Bjørn

Kommentar
Fra : me67

Dato : 30-09-07 21:13

Enten har du den som ikon på dit skrivebord - ellers ligger den i menuen Programmer i Start.

Hvis du er i tvivl om du har den kan den hentes på nedenstående link.

http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/readstep2.html

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 30-09-07 22:42

Jeg har Adobe Reader 6,0 på skrivebordet!
Hvad gør jeg så?

Bjørn

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 30-09-07 22:49

6.0 er en forældet version. Gå ind på me67's link og hent 8.1.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:55

Du bør opdatere din Adobe Reader som foreslået, men 6eren bør kunne åbnePDF filerne, prøv at højre klikke på en PDF fil, klik på Åben med, klik på Vælg program og marker Adobe Reader, nedenunder kan du sætte markering i Brug altid dette program til denne type filer, slut af med at klikke på OK, det burde løse problemet, men se at få opdateret din gamle Reader

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-07 19:03

ind imellem sker det at programmer crasher og det er før sket fom mig med Adope Reader. Så hent den nye i me67s link eller endnu bedre og en hurtigere reader Foxit

Kan hentes her og læs lige teksten først og du vil blive overbevist

http://www.pcworld.dk/download/77/1493

Kommentar
Fra : aloneball

Dato : 08-11-07 10:26

I stedet for adobe reader, som jeg personligt synes er tungt og irriterende, pga. diverse opdateringsservices (som jo teoretisk set er ganske smart, men som i praksis altid ender med at spørge om alt muligt og æde processor kraft og sløve opstartstiden af PC'en ned), vil jeg anbefale dig at downloade Foxit reader http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader_2/down_reader.htm

Meget hurtigere til at åbne pdf filer med og fylder ikke særlig meget.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-07 15:25

Tak
Jeg har prøvet at instalerer, men stoppede da jeg fik spørgsmål jeg ikke forstod.
Skal jeg instalere alle 4?
Sådan forstod jeg spørgsmålene!

Bjørn