/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer med Outlook ...
Fra : bennymanden
Vist : 575 gange
150 point
Dato : 30-09-07 20:11

Hejsa.
Jeg har her i week-enden besøg af en veninde hvis bærbare fryser i udbakken på Outlook Express -
sagen er den at hun for et par måneder siden ville sende nogle billeder fra Outlook og det lykkedes hende på en eller anden måde at få en masse billeder med i denne besked - nu er sagen den at man godt kan åbne Oåtlook Express, og sådan set gøre alle ting i alle de andre mapper, bare ikke i det øjeblik man går ind i udbakke, så fryser systemet og forsøger man at lukke siger den, at programmet ikke svarer - den står hele tiden og viser, at den er ved at sende post ..... hvad kan jeg gøre ???
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 20:14

hent denne fil

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler med nye

Tryk Ok og genstart din pc

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 01-10-07 17:14

Personligt har jeg aldrig brudt mig om Outlook express og andre indbyggede mailservere. Der er efterhånden så mange mail udbydere på nettet og man slipper for alt det rod med opsætning mm, især hvis man flytter, får nyt tlfnummer eller skifter udbyder. Og bedst af alt, så bruger de ikke computerens lagerplads, og kan nemt ses fra andre Pc'er.
Gmail - er efter min mening noget af det bedste på nettet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-10-07 02:40

Tak for deltagelsen miritdk - jeg prøvede dit forslag et par gange - men desværre ændrede det ikke noget - så snart man åbner Outlook så er den stadig ved at sende billeder .......
Nu bor min veninde 275 km væk i den anden ende af landet - men i den kommende week-end flytter hun herned - kun 30 km borte og så vil jeg gøre noget mere for at hjælpe hende til at PC´en igen kommer på mærkerne - så hvis du har andre forslag modtages de med kyshånd
.......................................................
Jeg har tænkt på om det kunne hjælpe noget at forsøge en systemgendannelse fra en dato - måske endda nogen tid før hun begyndte den fatale mail-afsendelse ?
Det vil ganske vist medføre at en del andre ting som vi har ændret .... så igen skal ændres - men det er jo et mindre problem.

Men nu får vi se i week-enden .... Hun er begyndt at tale om en side "About Blank" som nu er begyndt at optræde når hun lukker sin Browser - så måske er det en større "rengøring" der skal sættes i værk - men forløbig tak ....... vi må afvente hvad der sker.
hilsen
Bennymanden

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 150 point
Dato : 08-10-07 02:57

Du kan lukke OE, søg så efter denne fil>
Udbakke.dbx
og slet den,den skulle gerne blive genoprettet igen
når du starter OE,det har den blevet efter jeg har slettet
den hos nogle venner som havde det samme problem,ellers
kan du gendanne den fra papirkurven,men jeg har ikke
oplevet at den ikke blev gendannet ved start af OE.
Manse9933

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-10-07 03:00

tak skal du have Manse9933 - det vil straks blive afprøvet på fredag - det lyder umiddelbart som en rigtig god ide .......
du hører nærmere på lørdag
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-10-07 03:05

Jeg har også slettet andre dbx(mapper) filer som
blev gendannet,vis dit problem ikke er mere kompliceret
end dem jeg har løst på den måde,så skulle det virke.,vi får se.
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-07 09:34

prø den første metode - eller manses - igen og kør så denne kommando i start - kør - kopier dette ind: netsh winsock reset - klik ok og genstart din maskine.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-07 09:35

hmpff indsæt selv v i prøv

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 23-10-07 20:16

Tak for svaret Manse9933. .... så er problemet løst, med den metode du beskrev - den gendannede sig straks ved ny åbning af Outlook - og de billeder som den har prøvet at sende i snart 3 mdr. var væk -
også tak til mirit for deltagelse i problemet.
mange hilsener
Bennymanden