/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Statisik på biler og fejl
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 4362 gange
100 point
Dato : 30-09-07 16:39

Jeg skal snart købe ny bil og har brug for mere baggrunds-information:

1) Er der nogen der kender nogen gode link til statistikker over fejl på biler eller lign.

2) Er der nogen steder man kan læse om test af biler på nettet uden at man behøver alle mulige abonnementer - FDM, bilmagasinet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:12

Citat
Jeg skal snart købe ny bil

Ny eller ny brugt....

Du kan af gode grunde ikke bruge mangler ved tidligere modeller til ret méget hvis det er en NY model....

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 30-09-07 17:27

Statestikker findes ikke, men hadesider kan du finde masser af. www.mandagsbil.dk f. eks.

Men et abbonnement på Motor og FDM gør at du kan surfe på nye og gamle artikler på nettet, hvilket kan hjælpe dig lidt. Ellers spørger du bare 10 forskellige og får 10 forskellige meninger.

Men Fiat og Peugeot har lidt af dårlige værksteder. Og oftest har billigt = billigt. Fjernøsten i form af Korea mv kan normalt regnes for lettere bagud. Kina i særdeleshed. Tyskerne har spoleret deres gode rygte ved at lave skrammel. Mercedes har slet ikke kunnet leve op til sit luxus-rygte og har døjet med rust. Opel havde en katastrofe med rust på Astraerne. Ford Ka er åbenbart lavet og lakeret af samme elendige materialer. VW er stygt for dyre og i realiteten ikke bedre en søstrene fra Skoda og Seat. osv osv. Mht rust kvajede Fiat sig for godt tredive år siden, hvilket har forfulgt dem siden. Alle ved at de resterende italienske biler altid holder på værksted. At Citroens pneumatiske affjedring vil tømme din sparegris totalt, selvom problemerne vel egentlig var begrænset til at BX'eren var en svær katastrofe.

Men læser du Motor, lades du tilbage med en opfattelse af, at de eneste mærker der sådan generelt ikke er for meget bøvl med, er de gamle japanere i form af Mazda og Toyota (og måske Honda).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-09-07 17:28

Hmmm! Du skal nok tage disse med et gran salt, men der er da lidt at kigge på
http://www.mandagsbil.dk/
og bilnyheder her
http://www.bilmagasinet.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-09-07 17:31
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:40

Bare hold fri om mandagen....

Det er altid der de ikke virker

Eller køb en bil der er fremstillet om tirsdagen.....

Men korrekt....

Japanere går du sjældent fejl af.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-07 17:42
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-09-07 18:16
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-09-07 18:18
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-09-07 23:09

Hvis der eksisterede et "bedste køb", ville der kun være et bilmærke.
Du har naturligvis nogle relevante ønsker (størrelse, komfort, smidighed, ...) til din næste bil, og dem må du komme ud med, så har du en god chance for, at nogen vil smide relevante kommentarer ind.
Vi ønsker sikkert alle, at få flest ønsker opfyldt billigst muligt, derfor har jeg ikke medtaget økonomi.

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 05-10-07 02:44

Den bedste jeg kender er www.reliabilityindex.co.uk hvor data kommer fra biler der er forsikret mod fejl og reparationer i op til 12 år og/eller 208.000 km. Data fra dem som også er til at finde på deres egen hjemmeside, bliver jævnligt brugt til at begå indslag som dette http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=222866&EL=3180700#

Gratis tests (også af brugt) hvor af de sidste nye bliver frit tilgængelige i løbet af kort tid, finder jeg gerne her www.automotorsport.se her www.teknikensvarld.se og her www.dinside.no/motor/

Med venlig hilsen Kim